۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۳۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85191535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از البرز در سامانه سماح نام نویسی کردند

کرج - ایرنا - مسوول کمیته اعزام ستاد اربعین حسینی استان البرز گفت: تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از مشتاقان شرکت در پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام نویسی کرده اند.

«علیرضا صادقیان» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه از این تعداد ثبت نام شده، ۱۲ هزار و ۱۵۰ نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند، افزود: زائران اربعین پس از اتمام نام نویسی در سامانه سماح، به طور حتم کارت شناسایی ارایه شده را چاپ و در تمام طول سفر اربعین همراه خود داشته باشند، ضمن اینکه نصب بارکد الصاق‌شده به وسایل، در امور گمشدگان بسیار راه‌گشا خواهد بود.

وی با بیان اینکه نام نویسی زائران پیاده روی اربعین حسینی در سامانه سماح از سوم مرداد ماه آغاز شد، اظهار کرد: اعزام زائران از ۲۷ مرداد ماه (اول ماه صفر) آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه زائران اربعین حسینی بایستی برای اعزام نام نویسی کرده و مرزهای خروجی را انتخاب کنند، گفت: پذیرش زائران در مرزها بسته به نام نویسی و ظرفیت مرزها انجام می شود که در صورت تکمیل مرزها بایستی مرزها یا تاریخ خروج را تغییر دهند.

وی در ادامه با بیان اینکه گذرنامه زائران اربعین حداقل ۶ ماه اعتبار باید داشته باشد، توصیه کرد: زائرانی که قصد عزیمت به‌ صورت گروهی را دارند به‌صورت گروهی نام نویسی کنند که در این صورت باید یک نفر به‌عنوان سرگروه معرفی شود زیرا ‌نام نویسی گروهی در اطلاع‌رسانی هم‌گروهی‌ها و امور گمشدگان بسیار مؤثر خواهد بود.

مدیرحج و زیارت استان البرز ادامه داد: با توجه به سیل مشتاقان زیارت اربعین حسینی و با توجه به محدودیت‌های موجود و به‌منظور امکان بهره‌مندی سایر زائرین از این فرصت ارزشمند، بهتر است زائران برنامه برگشت خود را حداکثر طی یک هفته از تاریخ اعزام تعیین و برنامه‌ریزی کنند.

بر اساس پیش بینی های انجام شده برای شرکت در همایش میلیونی اربعین حسینی بیش از ۱۰۰ هزار البرزی شرکت خواهند کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha