۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۴
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85191747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار هزار وسیله نقلیه رسوبی در توقفگاه‌های دامغان و شاهرود ساماندهی شود

سمنان- ایرنا- رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: چهار هزار و ۱۸۷ وسیله نقلیه موتوری رسوبی و غیررسوبی در توقفگاه‌های شهرستان شاهرود و دامغان وجود دارد که لازم است با هماهنگی بین بخشی به سرعت ساماندهی و تعیین تکلیف شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدجعفر عبداللهی روز دوشنبه در جریان بازدید از پارکینگ‌های وسایل نقلیه در شهرستان‌های شاهرود و دامغان در نشست ساماندهی خودروهای این پارکینگ‌ها، افزود: تعداد ۲ هزار و ۹۲۳ وسیله نقلیه و تعداد یکهزار و ۲۶۴ مورد موتورسیکلت و خودرو رسوبی و غیررسوبی و در مجموع چهار هزار و ۱۸۷ مورد وسیله نقلیه موتوری تعیین تکلیف قانونی شد.

رییس کل دادگستری استان سمنان با تاکید بر ساماندهی به قید تسریع پارکینگ ها و محل نگهداری خودروهای توقیفی، در اجرای دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه ، به مدت ۵ ساعت از محل نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان های شاهرود و دامغان بازدید کرد.

رییس کل دادگستری استان سمنان گفت: با توجه به دستورالعمل ساماندهی فرآیند توقیف، انتقال ، نگهداری و ترخیص وسایل نقلیه صادره از سوی رییس قوه قضائیه و به منظور حفظ حقوق شهروندی و حمایت از اموال و مالکیت شهروندان و بیت المال، بازدید از پارکینگ های نگهداری وسایل نقلیه توقیفی در شهرستان های شاهرود و دامغان انجام شد.

چهار هزار وسیله نقلیه رسوبی در توقفگاه‌های دامغان و شاهرود ساماندهی شود

وی ادامه داد: وسایل نقلیه توقیفی ناشی از اعمال قوانین از قبیل قانون مجازات اسلامی، قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، قانون امور گمرکی، قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده که تسریع در ساماندهی آن وسایل نقلیه و نحوه نگهداری آن ها، پیگیری می شود.

عبدالهی با اشاره به بخشی از تکالیف ضابطین عام در این دستور العمل افزود: توقیف وسایل نقلیه توسط مأمورین جزء در موارد مصرح قانونی و یا برابر دستور مقام قضایی ممنوع است.

رییس کل دادگستری استان سمنان، با دعوت از مسئولان متولی این دستورالعمل شامل معاون قضایی رییس کل، رییس پلیس راهور استان، مدیران راه و شهرسازی شرق استان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و مسئولان قضایی، اجرایی و انتظامی و راهور شهرستان های شاهرود و دامغان، گفت: با کارگروهی که در استان سمنان در خصوص ساماندهی این توقفگاه ها طبق دستورالعمل ، تشکیل شده و با بازدید میدانی بعمل آمده، باید دستگاه های مسئول ظرف مهلت سه ماه آینده نسبت به تسطیح محوطه، ساماندهی، تفکیک، نگهداری صحیح از وسایل نقلیه اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha