انعکاس اخبار در رسانه‌های گلستان به دور از سیاه‌نمایی باشد+ فیلم

گرگان- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان گفت: منکر وجود مشکلات در جامعه نیستم اما انعکاس این گونه خبرها در رسانه‌های استان باید همراه با دلسوزی و به‌دور از سیاه‌نمایی باشد تا به تضعیف نظام و مسوولین نینجامد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حیدر آسیابی روز دوشنبه در جریان حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های اصلی جامعه خبری کشور باید جهاد تبیین و بیان دستاوردها و عملکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

رییس کل دادگستری گلستان بیان کرد: خبرنگاران در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند و می‌توانند با انکعاس دقیق و شفاف دستاوردهای نظام و بیان آماری و مقایسه اقدامات انجام‌شده با گذشته باعث امیدآفرینی در جامعه شوند.

آسیابی ادامه داد: ایجاد امنیت روانی برای مردم دیگر مسوولیت خطیر خبرنگاران و از تاکیدات مقام معظم رهبری است که عمل به آن باید مورد توجه و تاکید خبرنگاران قرار بگیرد.

وی گفت: تولیدات خبرنگاران باید باعث آگاهی بخشی شود و اگر اخبار به اطلاع رسانی صحیح ختم نشود به ناامیدی خواهد انجامید.

انعکاس اخبار در رسانه‌های گلستان به دور از سیاه‌نمایی باشد

رییس کل دادگستری گلستان در ادامه به برخی اقدامات شاخص این نهاد در استان اشاره کرد و گفت: گره ۱۶ ساله راه‌اندازی مجتمع پتروشیمی گلستان با ورود قوه قضاییه و کنارگذاشتن سرمایه‌گذار فاقد اهلیت این طرح بزرگ اقتصادی باز شد.

آسیابی بیان کرد: واگذاری اختیار حل این مشکل از سوی رییس قوه قضاییه، فرایند گره‌گشایی این طرح را آسان‌تر کرد و در نتیجه برگزاری جلسات کارشناسی متعدد و پیگیری مستمری، مشکل اصلی پتروشیمی گلستان شناسایی و راه‌حل رفع آن اندیشیده و اجرا شد.

وی بیان کرد: در بررسی‌ها مشخص شد که نداشتن صلاحیت فنی و اعتباری سرمایه‌گذار وعدم دقت در واگذاری این پروژه در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی، عامل بروز این مشکل و طولانی‌شدن روند اجرای پتروشیمی گلستان بود که با اقدامات حقوقی و رفع موانع، انتقال سرمایه‌گذار انجام شد و این طرح در مسیر احیا و اجرا قرار گرفت.

رییس کل دادگستری گلستان افزود: با ورود سرمایه گذار جدید ، سرمایه این شرکت که پیش از این کمتر از ۵۰۰ میلیارد ریال بود به افزون بر ۵۵۰ میلیارد ریال رسید و طبق توافق اولیه قرار است این رقم در آینده بیشتر شود.

آسیابی اظهار امیدواری کرد افزایش سرمایه و اجرای کامل این طرح، موجب ایجاد اشتغال و ورود هزاران میلیارد سرمایه به گلستان شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha