اذعان مقام بانکی انگلیس به فشار واشنگتن بر لندن برای کاهش روابط با چین

تهران – ایرنا - یکی از مدیران بانک انگلیسی اچ اس بی سی پس از اعتراف به «ضعیف بودن»دولت کشورش دربرابر فشارهای آمریکا برای کاهش معاملات تجاری با چین، ناچار به عذرخواهی شد.

به گزارش دوشنبه ایرنا از تارنمای خبری بی بی سی انگلیسی، سخنگوی این بانک گفت شرارد کاوپر کولز این اظهارات را "در یک میزگرد خصوصی" بیان کرده و نظرات شخصی خود را به اشتراک گذاشته است.

این بانک مستقر در انگلیس بیشتر سود خود را از آسیا خصوصا از چین به دست می آورد.

بلومبرگ نیز پیش تر به نقل از چند نفر از افراد حاضر در جلسه مزبور گزارش داد که کاوپر کولز در جلسه پشت درهای بسته گفت انگلیس اغلب در برابر درخواست های آمریکا سر تسلیم فرود می آورد و باید به جای پیروی کورکورانه از رهبری واشنگتن، مراقب منافع خود لندن باشد.

به گزارش بلومبرگ، کاوپر کولز در این نشست بیان کرد یکی از نمونه‌های تسلیم شدن انگلیس به خواسته‌های آمریکا زمانی بود که انگلیس در سال ۲۰۲۰ هوآوی غول مخابراتی چینی را از مشارکت در ساخت شبکه‌های تلفن همراه نسل پنجم این کشور منع کرد.

بیش از ۸۰ درصد از سود HSBC از خارج از انگلیس حاصل می شود که افزون بر نیمی از آن از کشورهای چین و هنگ کنگ است.

بی بی سی در گزارش خود نوشت: انگلیس و دیگر دولت‌های غربی خود را در میان تقابل بین دو اقتصاد بزرگ جهان گرفتار کرده‌اند و با اعمال محدودیت‌های تجاری به خود و یکدیگر ضربه می‌زنند.

مهرماه سال گذشته، واشنگتن محدودیت هایی را برای دسترسی پکن به فناوری پیشرفته تراشه های کامپیوتری اعلام کرد.

چین نیز متعاقبا با اعمال محدودیت هایی در صادرات گالیوم و ژرمانیوم - دو ماده کلیدی در صنعت نیمه هادی – به اقدام خصمانه آمریکا پاسخ داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha