۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85191845
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص یارانه ویژه خرید تجهیزات کشاورزی در دزفول ضروری است

دزفول-ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: با توجه به تقاضای تعداد قابل ملاحظه‌ای از کشاورزان شهرستان دزفول برای دریافت انواع تراکتور و ماشین آلات بخش کشاورزی لازم است یارانه ویژه‌ای برای خرید این تجهیزات اختصاص یابد.

بهروز قمرزاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه شهرستان دزفول دارای ۹۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت است، افزود: ۲۵ هزار هکتار از این اراضی دیم و ۶۵ هزار هکتار آبی است که از این میزان حدود هفت هزار هکتار باغ است.
وی ادامه داد: سالانه حدود بیش از ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در شهرستان دزفول تولید می‌شود لذا احداث کارخانه تولید و مونتاژ تراکتور و کمباین در این شهرستان ضروری است.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، اختصاص سهمیه ویژه برای نوسازی ناوگان مکانیزه کشاورزی به ویژه تراکتور و کمباین برای چهار سال با شرایط بازپرداخت مناسب و نرخ سود کم جهت ایجاد اشتغال بخش کشاورزی و دامپروری منطقه ضروری است.
وی خواستار اختصاص اعتبار لازم برای واردات تجهیزات نوین کشاورزی و تقویت سازندگان این گونه تجهیزات به منظور خودکفایی و بومی سازی شامل دستگاه‌های نشاکار، برداشت و فرآوری سبزی و صیفی شد.

قمرزاده گفت: انواع سپماش‌های نوین، دستگاه‌های چاپر و کمباین برداشت چغندرقند و انواع پهپادهای کشاورزی باید برای توسعه کشاورزی شهرستان تامین شود.
وی همچنین خواستار اختصاص یارانه ویژه خرید تجهیزات کشاورزی برای اشتغال بخش وسیعی از جوانان بیکار روستایی و شهری شد.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول اظهارکرد: احداث شهرک شست و شوی بهداشتی و درجه بندی انواع محصولات غده‌ای از جمله سیب زمینی، هویج، لبو، شلغم به وسعت ۴۰ هکتار و احداث شهرک صنعتی ساخت، تولید و تعمیر ادوات کشاورزی به وسعت ۳۰۰ هکتار با توجه به گستردگی و مرجعیت دزفول در ارائه خدمات مکانیزاسیون به شهرها و استانهای مجاور ضروری است.

وی افزود: با توجه به کشت ۲ یا سه نوبت در سال، سهمیه ویژه سوخت با ناوگان مکانیزه دزفول و شمال خوزستان باید حداقل سه برابر سرانه سوخت مناطقی که فقط یک کشت در سال دارند، باشد.

به گزارش ایرنا شهرستان دزفول از قطب های کشاورزی و میدان میوه و تره بار آن از میادین پر رونق میوه و تره بار کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha