۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 85191855
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۲۲ دانش‌آموز گیلانی به مدارس استعدادهای درخشان راه یافتند

رشت - ایرنا - رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان اداره کل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اعلام نتایج آزمون استعدادهای درخشان گفت: ۷۲۲ دانش‌آموز از این استان برای تحصیل در مدارس دوره اول و دوم متوسطه استعدادهای درخشان "سمپاد" پذیرفته شدند.

اسماعیل نوغانچی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: چهار هزار و ۳۴۹ دانش‌آموز گیلانی پایه ششم در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان شرکت کرده بودند که سهمیه استان ۴۰۶ نفر اعلام شد و این تعداد نیز پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه هزار و ۷۷۸ دانش‌آموز پایه نهم گیلان نیز در آزمون ورودی پایه دهم شرکت کرده بودند، اضافه کرد: با توجه به سهمیه استان ۱۱۷ نفر در رشته ریاضی فیزیک، ۱۱۷ نفر در علوم تجربی و ۸۲ نفر در رشته علوم انسانی پذیرفته شده‌اند.

رئیس اداره استعدادهای درخشان و دانش پژوهان اداره کل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد: نام‌نویسی دانش‌آموزان پذیرفته شده در مدارس استعدادهای درخشان استان آغاز شده که پذیرفته‌شدگان باید به واحدهای اعلامی برای نامنویسی مراجعه کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۱۱ مرکز استعدادهای درخشان در گیلان اضافه کرد: این مراکز در شهرستان‌های لنگرود، لاهیجان، تالش و رشت ناحیه یک و ۲ فعال هستند که بر اساس آخرین آمار بیش از سه هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز در آنها تحصیل می‌کنند.

نتیجه آزمون‌های ورودی مدارس استعدادهای درخشان پایه هفتم و دهم اعلام شده‌است، شرکت‌کنندگان در آزمون می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و وارد کردن کد ملی و سریال شناسنامه از نتیجه مطلع شوند.

استان گیلان دارای افزون بر ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است که در بیش از چهار هزار واحد آموزشی تحصیل می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha