۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85191897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۹۷ دانشجوی استان همدان برای طرح «حامیم» معرفی شدند

همدان- ایرنا- مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: ۱۹۷ دانشجو از دانشگاههای سراسر استان برای شرکت در طرح «حامیم۲» گزینش و معرفی شدند.

طرح حامیم (حلقه های میانی) دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است که برای دومین سال متوالی از ۲۳ تیرماه تا یکم شهریورماه در همدان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «رضا محمدی» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دانشجویان از افراد خاص و جریان ساز که نقش اجتماعی خود را در دانشگاه ایفا می کنند انتخاب شدند افزود: ۱۰ درصد از این دانشجویان برای گذراندن دوره های تکمیلی به تهران معرفی می شوند.

وی شبکه سازی فعالان فرهنگی و سیاسی، بالا بردن حوزه آگاهی و معرفتی دانشجویان و تربیت نیروی کنش گر نسبت به مسائل را از اهداف برگزاری این طرح عنوان کرد و ادامه داد: تطبیق دروس معارف یکی از مزایای شرکت کنندگان این طرح است.

حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: درصد خاصی از دانشجویان با سلایق مختلف فعال و دغدغه مند هستند و مسئولیت اجتماعی دارند که برای اجرای طرح حامیم ۲ این دانشجویان جریان ساز گزینش و معرفی شدند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: مبنای ایجاد این طرح در دیدار دانشجویی مقام معظم رهبری کلید خورد که ارتباط با بدنه دانشجویی بیشتر شود تا مفاهیم دینی و انقلابی را در قالب این طرح انتقال دهیم.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: دانشجویان باید کنش گر باشد و بی تفاوت از مسائل گذر نکنند بنابراین در قالب طرح حامیم این دانشجویان با فراگیری مباحث مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی این مسائل را به دیگران منتقل می کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: دانشجویان در حوزه مطالبه گری باید قوی شوند و همه مدیران باید زیر چتر نظارت تشکل های دانشجویی باشند.

حجت الاسلام محمدی گزینش افراد را قوام این طرح عنوان کرد و توضیح داد: برای اینکه این طرح ابتر نماند از اساتیدی که قدرت ارتباط گیری و پاسخگویی قوی و بالایی دارند استفاده شده است.

دبیر اجرایی طرح حامیم۲ در استان همدان نیز گفت: این طرح در ۲ بخش چهار روزه با مشارکت بسیج دانشجویی در همدان و مشهد و از ۲۳ مرداد ماه تا یکم شهریور ماه برگزار می شود.

حجت الاسلام «محسن فراهانی» افزود: ۱۹۷ دانشجو شامل ۱۱۹ زن و ۷۸ مرد از هفت دانشگاه استان همدان شرکت دارند که پنج عنوان درسی و سه نشست شامل جریان شناسی فکری، جهاد تبیین انقلاب و دشمن شناسی برای آنها برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پنج کمیته شامل آموزش، رسانه، فضای مجازی، پشتیبانی و فرهنگی برای اجرای این طرح تشکیل شده است ادامه داد: در دوره آموزشی مشهد نیز ۶ کارگاه آموزشی با حضور اساتید برجسته برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha