۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85191982
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ لیتر در ثانیه بر ظرفیت آب شرب فردیس افزوده شد

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰
کد خبر: 85191982
۱۰۰ لیتر در ثانیه بر ظرفیت آب شرب فردیس افزوده شد

کرج - ایرنا- مدیرعامل شرکت آبفا استان البرز اعلام کرد: ظرفیت تامین آب شرب شهرستان فردیس با تجهیز و فعال سازی ۱۱ حلقه چاه بیش از ۱۰۰ لیتر برثانیه افزایش یافت.

"حمیدرضا نامداری " روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: برای عبور از تنش آبی شهرستان فردیس ۹ حلقه چاه کمکی شهرداری، سایر دستگاه ها و بخش خصوصی و ۲ حلقه چاه جدید تجهیز و وارد مدار شده است .

وی بیان کرد: در پی افزایش شدید دمای هوا که از ۱۱ مرداد ماه شروع شد و افزایش مصرف ناشی از آن، برخی مناطق و محلات فردیس با افت فشار یا قطع آب بخصوص در طبقات بالای ساختمانها روبرو شدند.

نامداری تراکم بالای جمعیتی و مهاجرپذیری را عمده دلیل عقب ماندن زیر ساخت های آبرسانی فردیس برشمرد و گفت: نیاز آبی فردیس یک هزار و ۷۵۰ لیتر برثانیه است اما حدود ۱۰۰ لیتر برثانیه کمبود داریم که برای جبران این کمبود، ۲ حلقه چاه جدید طی روزهای اخیر حفر و تجهیز و با مجموع آبدهی ۵۰ لیتر برثانیه وارد شبکه توزیع شد.

وی افزود: طی روزهای آینده نیز ۲ حلقه چاه جدید در محله شیخ آباد و شهرک طالقانی فردیس تجهیز و وارد مدار می شود.

نامداری اظهارکرد: برای رفع مشکل کمبود آب در فردیس اجرای ۲ طرح بزرگ مدنظر قرار گرفت که احداث خط انتقال آب سطحی از کرج به فردیس با لوله هایی به قطر ۵۰۰ میلی متر از میدان استاندارد به سمت فردیس یکی از این طرح هاست که درحال اجراست.

همچنین احداث مخزن ذخیره آب پنج هزارمتر مکعبی و اجرای خط انتقال آب از شهرک جهان نما تا فردیس به طول پنج کیلومتر از طرح های عمرانی برای تامین آب فردیس در دراز مدت است که امسال بهره برداری می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha