۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85192006
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۸۰۰ نیرو جذب آموزش و پرورش کردستان می شوند

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 85192006
بیش از ۸۰۰ نیرو جذب آموزش و پرورش کردستان می شوند

سنندج-ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: ۴۸۵ نیروی آموزش ابتدایی و استثنایی و ۴۰۰ معلم دوره متوسطه و هنرستان‌ها جذب آموزش و پرورش استان می شوند.

به گزارش ایرنا، هاشم ناظمی جلال روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج اظهار کرد: ۴۸۵ نیروی آموزش ابتدایی و آموزش استثنایی از اول مهرماه جذب آموزش و پرورش می‌شوند نتایج استخدامی این افراد اعلام شده و توسط گروه های ارزیاب، در حال ارزیابی هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش متوسطه و هنرستان‌ها نیز حدود ۴۰۰ معلم جذب آموزش و پرورش خواهند شد، گفت: هم اکنون ساماندهی ۲۴ هزار نیروی فرهنگی، نقل و انتقالات معلمان و ثبت نام ۳۲۰ هزار دانش‌آموز در استان و اجرای پروژه مهر به عنوان بزرگترین پروژه کشور توسط آموزش و پرورش در حال انجام است.

سنندج میزبان جشنوار ملی مادر و دختر و پدر و پسر

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموزان در ۶ ساحت است که یکی از این ساحت‌ها، ساحت زیستی و بدنی بوده و مورد توجه همه صاحبنظران عرصه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: در این راستا، فعالیت‌های خوبی‌ در استان انجام شده که برگزاری مسابقات ورزشی یکی از این برنامه‌ها است و در چهار مرحله‌ مدرسه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

ناظمی جلال با بیان اینکه استان کردستان در روزهای آینده میزبان مسابقات قهرمانی ژیمناستیک دانش‌آموزان دختر و پسر ابتدایی و جشنواره دختر و مادر و پدر و پسر است ادامه داد: این مسابقات از ۱۸ تا ۲۴ مرداد در بخش پسران و از ۲۴ تا ۲۸ مرداد در بخش دختران برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مقدمات کار انجام شده و حدود هزار و ۶۴۸ دانش آموز به همراه پدر و مادر در این مسابقات و به میزبانی سنندج حضور پیدا خواهند کرد، گفت: از مجموع این دانش‌آموزان ۸۰۸ نفر در بخش پسران و مابقی در بخش دختران با هم به رقابت می پردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: همچنین روز ۱۸ مرداد آیین افتتاحیه اردوی راهیان نور کشور و اعزام دانش‌آموزان به مناطق غرب و شمال غرب در شهرستان مریوان برگزار خواهد شد.

افزایش ۲۸ هزار متر مربع به سرانه فضاهای ورزشی

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان نیز گفت: از سال گذشته طرح شهید سلیمانی در استان اجرا شده است که سهم استان ۵۹ فضای ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی، سالن سقف بلند و کف‌پوش مدارس دخترانه و کلاس ورزشی مدارس بود و براساس آن ۲۸ هزار متر مربع فضای ورزشی به حوزه دانش‌آموزی استان اضافه شد.

افشین خوشگواربا بیان اینکه در سال جاری نیز سهم کردستان ۱۹ پروژه ورزشی است که تا اوایل مهرماه اجرا می شود، گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی کمبود سرانه فضای ورزشی مدارس در کردستان جبران خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha