امیدآفرینی باعث مشارکت حداکثری در انتخابات می‌شود

بیرجند - ایرنا - فرماندار سربیشه گفت: امیدآفرینی و بیان دستاوردها زمینه‌ساز مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی برعهده دارند.

محمدرضا لکزایی روز دوشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی افزود: در یکی از سال‌های مهم و حساس سیاسی کشور قرار داریم و هدف همه ما این است که اقدامات به گونه‌ای باشد تا مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو رقم بخورد.

وی با گرامیداشت روز خبرنگار و یاد و خاطره شهید محمود صارمی گفت: مناسبت‌ها و روزهای مختلفی که به نام شهدا در تقویم نامگذاری می‌شود و شروع آنها به نام شهداست سرچشمه خیر و برکت هستند و امیدواریم بتوانیم به گفته سردار سلیمانی شهید گونه زندگی کنیم تا به شهادت هم برسیم.

فرماندار سربیشه با اشاره به جایگاه خبرنگاران در اطلاع رسانی افزود: امیدبخشی به مردم و واقعی بودن اخبار از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا در غیر این صورت ممکن است برداشت‌های نادرستی از اخبار شود.

وی اظهار داشت: خبرهای ایرنا واقع نگرانه و امید آفرین بوده که این موضوع مهم است و باید از فعالیت و مجموعه این رسانه قدردانی کرد.

لکزایی در ادامه به اقدامات شاخص ۲ سال اخیر در شهرستان مرزی سربیشه اشاره کرد و گفت: طرح احداث نیروگاه بادی در منطقه دُُرُح که به همت دولت سیزدهم فعال‌سازی شد، در حال حاضر فاز نخست آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی افزود: فاز نخست این طرح شامل چهار توربین ۲.۵ مگاواتی است که تاکنون ۲ توربین آن نصب شده و روند کار ادامه دارد.

فرماندار سربیشه با بیان اینکه این شهرستان ۹۰ کیلومتر با کشور افغانستان مرز مشترک دارد گفت: مسائل مختلفی در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی در یک شهرستان مرزی وجود دارد که برای مدیریت آنها باید وقت و انرژی زیادی صرف شود.

وی اظهار داشت: طی چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این شهرستان انجام شده و چالش‌های زیادی در حال رفع شدن است که کمتر در رسانه‌ها منعکس و به آنها پرداخته شده است.

لکزایی افزود: مرز فعال ماهیرود، منطقه ویژه اقتصادی، پایانه و گمرگ رسمی و بازارچه مرزی از ظرفیت‌های سربیشه است و وجود این ظرفیت‌ها حجم بزرگی از اشتغال و معیشت مرزنشینان را تامین می‌کند.

وی گفت: نقاط قوت شهرستان سربیشه باید معرفی و تبیین شود اما در کنار آن نیازها و واقعیت‌ها هم باید به شکل حرفه‌ای مطرح شود تا بتوانیم به نقطه مطلوب برسیم.

فرماندار سربیشه از بهسازی راه‌های این شهرستان خبر داد و افزود: سربیشه یکی از شهرستان‌هایی است که راه آن تا مرکز استان دوبانده شده و کار در مسیر سربیشه تا نهبندان هم در فازهای مختلف در دست اقدام است همچنین دو بانده شدن محور سربیشه به ماهیرود در چهار فاز تحویل پیمانکار شده و بدون توقف در حال انجام است.

وی اظهار داشت: تردد روزانه ۵۰۰ دستگاه تریلی و کامیون برای حمل بار به مرز و بازارچه رسمی، اشتغال روزانه بیش از هزار نفر در بازارچه مرزی، پروژه دوبانده شدن این مسیر و وجود توربین‌های بادی در منطقه درح، چهره این شهرستان را تغییر داده است.

لکزایی همچنین وجود ذخایر و تنوع معدنی از جمله سنگ‌های گرانیت و مرمر، منیزیت و مس را از دیگر ظرفیت‌های منطقه ذکر کرد و با اشاره به خام فروشی مواد معدنی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ واحد فرآوری مس و منیزیت ایجاد شده و امیدواریم با پیگیری‌های لازم واحدهای فرآوری‌های بیشتری را در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز ظرفیت‌های زیادی از جمله مزار کاهی، روستاهای ماخونیک و چنشت در این شهرستان وجود دارد که باید برای معرفی آنها و جذب گردشگر تلاش بیشتری انجام شود.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۷ کیلومتری بیرجند است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت "محمود صارمی" مسئول دفتر ایرنا در مزار شریف افعانستان که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد، روز خبرنگار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha