خبرنگاران جای انتقاد سازنده را با تخریب عوض نکنند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با تبریک فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه جای انتقاد سازنده با تخریب را عوض نکنند.

علیرضا نوروزی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تبریک این روز به خبرنگاران و اصحاب رسانه استان افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه به این مهم توجه داشته باشند اگر یک نفر در مجموعه‌ای خطا کرد و یا اشتباه، نباید کل مجموعه و زحمات مسوولان آن را زیر سوال برده و تخریب کرد.

وی اظهار کرد: انتقاد با تخریب فرق می‌کند جایی‌که کل زحمات یک مجموعه و مسوول آن نادیده گرفته شده و زیر سوال می‌رود، تخریب است که نباید خبرنگاران آن را در کار خود جای دهند.

نوروزی ادامه داد: برای یک غلط نمره صفر نمی‌دهند بلکه با نگاهی منصفانه عمل کرده و با پرهیز از نگاه یکطرفه و توجه به زحمات و تلاش‌های آن مجموعه عمل می‌کنند تا آنچه منتشر و منعکس می‌شود زحمات مربوطه را از بین نبرد.

خبرنگاران جای انتقاد سازنده را با تخریب عوض نکنند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: خبرنگاران باید بعنوان پل ارتباطی هم درد مردم و جامعه را به مسوولان انتقال دهند و هم خدماتی که مسوولان دارند را منعکس کرده و با شفاف سازی اقدام به امید آفرینی و شور و نشاط در جامعه کنند.

وی یادآور شد: تقویت روابط عمومی دستگاه‌ها که واسطه دستگاه و رسانه و مردم هستند اصلی ترین عامل و حلقه مفقوده ای است که با تقویت آنها رسانه‌ها هم رونق بیشتری می‌گیرند.

نوروزی به کپی برداری در رسانه‌ها بعنوان یک ضعف اشاره کرد و گفت: متاسفانه یک سری افراد اقدام به کپی برداری از جاهای مختلف کرده و آنچه کپی کرده‌اند را خبر و خود را خبرنگار معرفی می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی افزود: تاسف بارتر اینکه نه تنها اقدام به کپی برداری می‌کنند بلکه بدون توجه به صحت و سقم خبر، آن را بازنشر داده و فضای نامطلوبی در جامعه بوجود می‌آورند در حالیکه خبرنگار واقعی باید در جامعه امید آفرینی کند.

خبرنگاران جای انتقاد سازنده را با تخریب عوض نکنند

خبرنگاران عامل وحدت در استان چند قومیتی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در خصوص نقش خبرنگاران و رسانه ها در ایجاد وحدت در استانی که مرزی و چند قومیتی است، ادامه داد: خبرنگاران و رسانه‌های استانی می‌توانند با هوشیاری و اطلاع رسانی صحیح، دفاع خوبی در برابر رسانه‌های معاندی که قصد برهم زدن اتحاد مردم را دارند، داشته باشند.

نوروزی ادامه داد: یکی از وظایف بزرگ خبرنگاران این است که هم خود مراقبت کنند به اختلافات دامن نزنند و هم با اطلاع رسانی صریح و شفاف جلوی اختلاف افکنی افراد دیگر را بگیرند.

وی تاکید کرد: تنها عامل پیشرفت، وحدت است و تاکنون پیشرفت‌هایی که صورت گرفته زیر سایه همین وحدت بویژه وحدت بین شیعه و سنی و سایر ادیان الهی بوده بطوریکه برگزاری سالانه مراسم مذهبی قره کلیسای چالدران که نشان آزادی ادیان توحیدی است و بازتاب این مراسم در داخل و خارج کشور همه نماد وحدت است و انتظار می‌رود رسانه‌ها و خبرنگاران در این حیطه مصمم تر از قبل حرکت کرده و اتحاد و همبستگی این دیار را روز به روز پر رنگتر کنند.

به گزارش ایرنا، هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاریِ جمهوری اسلامی، به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید که به همین مناسبت، شورای فرهنگ عمومی، هفدهم مرداد ماه هر سال را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha