۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85192141
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز تاسیس دانشکده پزشکی خراسان‌شمالی صادر شد

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۹
کد خبر: 85192141
مجوز تاسیس دانشکده پزشکی خراسان‌شمالی صادر شد

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان،گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مجوز تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد صادر و از مهرماه‌ امسال در رشته پزشکی حرفه‌ای دانشجو پذیرش می‌ شود.

سید محمد پاکمهر روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر این اساس سال ۱۴۰۲ دانشجو برای دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش خواهد شد.

وی افزود: شورای گسترش وزارت بهداشت و درمان اخیرا با پذیرش ۳۰ دانشجوی پزشکی از کنکور سراسری امسال موافقت کرده است.

پاکمهر ادامه داد: این موضوع با هم افزایی مدیران و پیگیری های ۲ ساله از وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی محقق شد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه و سملقان،گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تجهیزات برای تاسیس دانشکده پزشکی از جمله آزمایشگاه تامین شده است.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

خراسان شمالی با جمعیت بیش از یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است که ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی ساکن هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha