۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۴۱
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85192206
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

انتقال ادوات نظامی آمریکا از عراق به سوریه با هدف انجام عملیات نظامی

بغداد - ایرنا - یک منبع امنیتی از انتقال ادوات نظامی توسط نیروهای نظامی آمریکایی از پایگاه عین الاسد به مناطقی در عمق خاک سوریه با هدف انجام عملیات نظامی در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا، یک منبع امنیتی به خبرگزاری المعلومه عراق گفت که کاروان نظامی حامل خودروها و تجهیزات آمریکایی از پایگاه عین الاسد به گذرگاه الولید رسیده است تا به مناطقی در عمق خاک سوریه منتقل شود.

وی افزود: کاروان بزرگ آمریکایی حامل خودروهای نظامی که از پایگاه هوایی عین الاسد در منطقه البغدادی وارد ناحیه هیت در غرب الانبار شده است به گذرگاه مرزی الولید در ناحیه الرطبه در غرب استان الانبار رسید تا به سمت مناطقی در عمق خاک سوریه حرکت کند.

این منبع امنیتی اظهار داشت: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد که نیروهای آمریکایی قصد دارند عملیات نظامی غیر مشخصی را در داخل خاک سوریه انجام دهند.

به گفته وی، همزمان با حرکت کاروان نیروهای آمریکایی، هواپیماهای آمریکا بر فراز آنها در پرواز بودند تا از آنها تا رسیدن به محل استقرارشان حفاظت کنند.

این منبع توضیح داد که شرکت‌های امنیتی آمریکایی وظیفه تحویل این تجهیزات را برعهده دارند و سربازان آمریکایی از طریق هوایی و از پایگاه عین الاسد به مناطقی از خاک سوریه که نیروهای آمریکایی در آن حضور دارند منتقل می‌شوند.

یک منبع امنیتی نیز چهارشنبه گذشته از حرکت کاروان آمریکایی از پایگاه هوایی عین الاسد در غرب استان الانبار عراق به سمت مناطقی از سوریه خبر داد که نشان از حرکت روزافزون نیروهای آمریکایی به سمت مناطقی در سوریه است.

بر اساس مصوبه مجلس نمایندگان عراق؛ اشغالگران آمریکایی باید عراق را ترک کنند اما تاکنون ارتش ایالات متحده از اجرای قانون سرپیچی کرده است.

با شکست گروه تروریستی «داعش» به عنوان بازوی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، تروریست‌های آمریکایی به طور مستقیم جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه و ادامه کشتار مردم این کشور کردند.

طی سال‌های اخیر آمریکا در منطقه غرب آسیا به ویژه در سوریه بلای جان مردم و سارق منابع نفتی آن‌ها شده است؛ اقدامی که پیش از این گروهک تروریستی داعش انجام داده است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه‌نظامیان و عناصر تروریست آمریکا در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و به حضور غیر قانونی آنان پایان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha