۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۶
کد خبر: 85192362
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین بزرگداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد

۱۶ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۳۶
کد خبر: 85192362
آیین بزرگداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد

قم - ایرنا - آیین بزرگداشت روز خبرنگار، دوشنبه شب با حضور اصحاب رسانه در جوار مزار شهید گمنام دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین بزرگداشت روز خبرنگار با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و شماری از مسوولان استانی و خبرنگاران، عکاسان و اصحاب رسانه به همت خانه مطبوعات قم ترتیب یافت.

استاندار قم در بخشی از این جلسه، بیان کرد: در فتنه اخیر دشمنان تلاش بسیاری کردند تا به مقدسات دینی مردم توهین شود اما مردم ما مثل همیشه ثابت کردند که در دفاع از شعائر دینی تعارفی با هیچ کس ندارند.

شاهچراغی ادامه داد: اصحاب رسانه در جهاد تبیین و روشنگری در امور مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نقش بسزایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: انتظاری که از رسانه‌ها می رود این است که در کنار انعکاس مطالبات به حق مردم، در امر امیدآفرینی و بیان دستاوردها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم نیز در این مراسم در سخنانی با تبریک ۱۷ مرداد روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران رسالت و وظیفه خطیری بر عهده دارند و کسانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند باید نگاه خدایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی وظیفه‌ای است پر اهمیت ابراز داشت: خبرنگاران باید با نگاهی بی طرف، عالمانه و آگاهانه رسالت خود را دنبال کنند و پیگیر مطالبات مردمی و مشکلات آنان باشند و در جهت اعتلای سطح آگاهی جامعه از هیچ کوششی فروگذار نکنند.


فخرالدین یوسف پور مدیر خانه مطبوعات استان قم در سخنانی ضمن تبریک ۱۷ مردادماه روز خبرنگار اظهار داشت: خبرنگاران استان قم تلاش‌های وافری در راستای اطلاع رسانی رویدادها و مسائل مختلف خبری در طول سال دارند و این روز بهانه‌ای برای ارج نهادن به این زحمات و تلاش‌های این عزیزان است.

وی ابراز داشت: مراسم روز خبرنگار امسال با حمایت دستگاه‌ها و نهادی مختلف از جمله استانداری، شهرداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شورای اسلامی شهر قم، حوزه هنری و سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی استان قم برگزار شد خوشبختانه امروز در استان قم شاهد وفاق و همدلی جامعه رسانه‌ای هستیم.

یوسف پور عنوان داشت: همزمان با روز خبرنگار سومین جشنواره مطبوعات استان قم نیز با رونمایی از پوستر جشنواره کار خود را آغاز خواهد کرد و به زودی فراخوان آن هم به اطلاع اعضای خانه مطبوعات استان قم خواهد رسید.

وی اضافه کرد: در طول سال جشنواره‌های رسانه‌ای مختلفی با مشارکت خانه مطبوعات و سایر نهادها برگزار می‌شود اما جشنواره مطبوعات استان قم به صورت مستقل و با حمایت معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار خواهد شد که امیدواریم این جشنواره موجب ارتقا سطح کیفی تولیدات خبرنگاران و شناسایی ظرفیت و توانمندی آن شود.

در حاشیه این همایش از پوستر سومین جشنواره مطبوعات استان قم رونمایی شد.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی به‌عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha