شرکت‌های بومی راهکاری برای افزایش پروازهای خراسان جنوبی است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی گفت: شرکت‌های هوایی بومی (ایرلاین‌ها) راهکاری برای افزایش پروازهای استان است که این موضوع در دست پیگیری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عظیم طهماسبی دوشنبه شب در نشست خبری اظهار داشت: رایزنی‌ها با شرکت‌های هوایی بومی برای افزایش پروازهای استان در دست پیگیری است، در این خصوص سرمایه گذارانی اعلام آمادگی کرده اند که در صورت تحقق این موضوع، مشکل پروازهای استان به صورت ریشه‌ای حل خواهد شد.

وی افزود: شرکت‌های هوایی بومی همچنین نقش مهمی در اشتغالزایی استان دارد که ما هم دنبال آن هستیم ایرلاین بومی را در استان راه‌اندازی کنیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با اشاره به پیگیری‌های مستمر برای افزایش پروازهای خراسان جنوبی، گفت: همیشه برای افزایش پروازها تلاش کرده ایم.

طهماسبی پرواز از فرودگاه بیرجند را اقتصادی دانست و گفت: به لحاظ برآورد جمعیتی که در خراسان جنوبی داریم روزانه به صورت میانگین ۵۰۰ تا ۶۰۰ مسافر رفت و برگشتی به تهران داریم و ناوگان هواپیمایی مناسب برای این استان هواپیماهای کمتر از ۱۵۰ نفر است.

وی با ذکر اینکه اکنون ۲ شرکت هواپیمایی در خراسان جنوبی فعال است و با لغو پروازهای پارس‌ایر، استان همه پروازهای صبح را از دست داده است، عنوان کرد: پیگیری‌ها برای برقراری پروازهای استان نیازمند صدای واحد و همت همه مسئولان است.

طهماسبی افزود: آوردن پرواز به استان موضوع خیلی ساده‌ای است اما نگهداشت این پرواز هم خودش داستان دارد که باید همه دست به دست هم دهیم تا یک پرواز را در خراسان جنوبی حفظ کنیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال خراسان جنوبی با برقراری پرواز پارس‌ایر حدود ۲ سال چندان مشکلی در زمینه پروازها نداشت اما با رفتن پارس‌ایر به مشکل برخوردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی عنوان کرد: با همراهی استاندار خراسان جنوبی پیگیری‌ها برای افزایش پروازها در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

طهماسبی با اشاره به ارتقای زیرساخت‌های فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند، گفت: ترمینال جدید فرودگاه بیرجند با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان و روشنایی باند فرودگاه طبس با ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت رسمی در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: با بهره‌برداری و استفاده از پروژه روشنایی فرودگاه طبس این فرودگاه ۲۴ ساعته شد و با توجه به گرمای بالای ۴۰ درجه این شهر، پروازها در شب برای این فرودگاه خیلی حائز اهمیت است.

طهماسبی خاطرنشان کرد: محوطه سازی فرودگاه بیرجند با اعتبار ۴۰ میلیارد تومان و بهسازی ترمینال قدیم و ارتباط با ترمینال جدید هم با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: با تکمیل محوطه سازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند، حتما تندیس این شهید بزرگوار را نیز در محوطه فرودگاه نصب خواهیم کرد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از انتقال سایت راداری فرودگاه طبس به کوه‌های شتری این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: اگر سنسورهای راداری فرودگاه طبس به کوه‌های شتری منتقل شود، فرودگاه بیرجند هم می‌تواند از این زیرساخت در مواقع لزوم استفاده کند.

طهماسبی ادامه داد: جا به جایی این سایت راداری به ۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اقدام منبع درآمدی برای استان خواهد بود و در سال‌های آتی سایت راداری پشتیبانی را در بیرجند هم نصب خواهیم کرد.

به گفته وی، دلیل لغو سفرهای عتبات عالیات از فرودگاه بین المللی بیرجند به واسطه هزینه‌های بالای آن است و در صورت افزایش تقاضا و صرفه اقتصادی، امکان برقراری مجدد این پروازها وجود دارد.

طهماسبی با ذکر اینکه هزینه جاری فرودگاه بین المللی بیرجند ماهانه بالغ بر سه میلیارد تومان است، اضافه کرد: این در حالی است که درآمد فرودگاه به ۵۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد.

وی عنوان کرد: ما آمادگی لازم را برای سرمایه گذاری در زمین هتل فرودگاهی در استان داریم و حمایت‌های لازم را از سرمایه‌گذار خواهیم داشت.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر فرودگاه بین المللی شهید کاوه با داشتن امکاناتی همچون روشنایی سطح پروازی، دستگاه‌های کمک ناوبری و ترمینال مسافری با مساحت مناسب به صورت ۲۴ ساعته آماده پذیرش همه نوع هواپیماهای فعال در کشور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha