۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۴:۵۲
کد خبر: 85192455
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش تولیدات صنعتی آلمان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

تهران- ایرنا- درحالیکه کاهش تولیدات صنعتی آلمان از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت مقام‌های این کشور درباره این روند کاهشی هشدار دادند و این وضعیت را با جنگ اوکراین مرتبط دانستند.

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از رویترز، بر اساس داده‌های اخیر منتشر شده، تولید صنعتی آلمان در ماه ژوئن شدیدتر از پیش‌بینی‌ها کاهش یافت که این امر بر چالش‌های پیش روی صنعت در بحبوحه رکود بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا تاکید دارد.

اداره آمار فدرال نیز عصر دوشنبه اعلام کرد که تولید نسبت به ماه قبل ۱.۵ درصد کاهش یافته است. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز کاهش ۰.۵ درصدی را پیش‌بینی کرده بودند.

یورگ کریمر اقتصاددان ارشد بانک جهانی کامرزبنک که دفتر مرکزی آن در هامبورگ مستقر است، گفت: ارقام منفی ماه ژوئن چشم‌انداز کاهش بیشتر تولید در ماه‌های پیش رو را در صنعت آلمان ترسیم می‌کند.

وی با اشاره به روند نزولی سفارش‌ها، گفت: بخش تولید آلمان تاکنون سال سختی را به دلیل کاهش سفارش‌ها، کاهش تولید و افزایش هزینه‌ها پشت سر گذاشته است و شامخ (شاخص نهایی مدیران خرید / PMI) برای تولید برای ششمین ماه متوالی در ماه جولای کاهش یافت.

کریمر افزود: انتظار می‌رود اقتصاد آلمان در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ دوباره منقبض شود.

بر اساس داده‌های اولیه، رکود زمستانی آلمان در سه ماهه دوم، زمانی که تولید ناخالص داخلی راکد بود، پایان یافت.

به گزارش ایرنا، شاخص مدیران خرید (PMI) یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی در کشورهای توسعه‌یافته است که بر اساس داده‌های آماری از حدود ۴۰۰ شرکت در تمام فعالیت‌های بخش خصوصی تهیه می‌شود.

چنانچه عدد شاخص بیش از ۵۰ واحد باشد، نشان می‌دهد که اقتصاد درحال‌توسعه است درحالی‌که هر رقمی زیر ۵۰ واحد، از قرار داشتن اقتصاد در شرف انقباض و رکود حکایت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha