۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۷:۳۰
کد خبرنگار: 1013
کد خبر: 85192462
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار سطح نارنجی و پیش بینی بارش باران و تندباد برای البرز

کرج – ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان البرز با اعلام هشدار سطح نارنجی برای استان گفت: بارش رگباری باران همراه با آذرخش و تندباد برای امروز سه شنبه در این استان پیش بینی می شود.

"آرش بهاروند احمدی" به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تشدید و تقویت الگوی ناپایداری های محلی در منطقه البرز مرکزی و تقویت سامانه بارشی، مطابق با تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی امروز سه شنبه رگبار، رعدوبرق و وزش باد لحظه ای شدید در استان به ویژه ارتفاعات و جاده های کوهستانی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: آبگرفتگی موقت معابر، سیلابی شدن مسیل های فصلی و رودخانه ها، خطر برخورد صاعقه، در نواحی کوهستانی ریزش سنگ و رانش زمین، آسیب به سازه های موقت و سست از جمله داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی از خطرات این وضعیت جوی است.

بهاروند احمدی گفت: عدم توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل های فصلی ، پرهیز از سفرهای غیرضروری و رعایت نکات ایمنی هنگام تردد در ارتفاعات و جاده های کوهستانی ، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درختان کهنسال و پرهیز از فعالیت های کوهنوردی مهمترین توصیه ها است.

وی بیان کرد: این وضعیت جوی تا شامگاه سه شنبه در استان البرز پیش بینی می شود ضمن آنکه آسمان البرز در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هفته جاری صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی پیش بینی می شود.

دمای هوای استان البرز طی امروز و سه روز آینده بین ۲۲ تا ۳۶ درجه بالای صفر در نوسان خواهد بود.

بامداد امروز سه شنبه وزش باد شدید بخش زیادی از استان البرز را دربرگرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha