۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85192496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: مراوه‌تپه آماده میزبانی از اردوی تیم ملی فوتوالی ایران است
تیم ملی فوتوالی جمهوری اسلامی

گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار مراوه‌تپه از برگزاری اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتوالی ایران در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: این اردو از ۲۳ تا ۲۹ مردادماه جاری در روستای «قوشه‌سو» برپا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری مراوه‌تپه لقمان قربانی روز سه‌شنبه اظهار کرد: پس از مذاکره با وحید ایمری سرمربی گلستانی تیم ملی فوتوالی جمهوری اسلامی ایران و بازدید وی از مجموعه ورزشی و زمین تخصصی ورزش‌های ساحلی روستای قوشه‌سو و تایید امکانات و شرایط آب و هوایی بسیار مطلوب این منطقه، مقرر شد اردوی آماده سازی تیم ملی در این روستا برگزار شود.

وی اضافه کرد: باتوجه به در پیش بودن مسابقات فوتوالی قهرمانی آسیا و لزوم حمایت همه جانبه از تیم ملی و نیز اعلام آمادگی اعضای شورای اسلامی، دهیار و اهالی روستای قوشه‌سو برای میزبانی، این مرحله از اردوی تیم ملی در مراوه‌تپه برگزار می‌شود.

قربانی با قدردانی از سرمربی تیم ملی فوتوالی جمهوری اسلامی به سبب انتخاب مراوه‌تپه برای برگزاری اردوی آمادگی، ادامه داد: حضور چنین تیم‌هایی در این شهرستان مرزی و دور افتاده باعث معرفی بیشتر مراوه‌تپه و کشف استعدادهای ورزشی آن خواهد شد.

دومین مرحله اردو آماده سازی باحضور ۱۰ بازیکن از استان‌های گلستان، یزد، بوشهر، زنجان و خراسان شمالی برای آماده سازی برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا که مهرماه سال جاری در هند برگزار خواهد شد.

انجمن فوتوالی ایران زیرنظر فدارسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی فعالیت می‌کند و تیم ملی فوتوالی کشورمان در آخرین مسابقات برون مرزی خود که درسال ۲۰۱۹ که در تایلند برگزار شد، به مقام دومی این مسابقات دست یافته بود.

به گزارش ایرنا، رشته ورزشی فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شده که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند و انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد.

شهرستان مراوه‌تپه حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha