نقش خبرنگاران در جهاد تبیین بسیار تعیین کننده است

تبریز-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی و روز خبرنگار، گفت: نقش خبرنگاران و فعالان رسانه ای در جهاد تبیین بسیار مهم و تعیین کننده است.

بهمن نقی پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تاکید بر نقش برجسته خبرنگاران در حل بسیاری از مسایل و مشکلات جامعه، ایجاد اعتماد بین دولت و مردم را یکی از ضرورت های مهم جامعه کنونی دانست و یادآور شد: این امر جز با همکاری و تعامل نزدیک و فشرده بین مدیران اجرایی و رسانه ها محقق نخواهد شد.

وی ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولان را یکی از رسالت های مهم رسانه های گروهی بیان و اضافه کرد: رسانه های آذربایجان شرقی در این زمینه عملکرد بسیار مثبتی داشته اند که این رویه باید برای رفع کاستی ها همچنان تداوم یافته و بلکه تقویت شود.

نقی پور بر ضرورت ارتباط مردم با مسئولان به طور شفاف و صمیمانه تاکید کرد و با بیان اینکه ارایه خدمات دستگاه های خدمات رسان باید توسط رسانه ها اعلام شود، ادامه داد: بر همین اساس می توان در حوزه های مختلف با ارتباط سازنده رسانه ها مشکلات را از بین برد و نسبت به ایجاد امید در بین آحاد مردم اقدام کرد.

وی تاکید مقام رهبری به موضوع جهاد تبیین را یکی از محورهای مهم و لازم در شرایط کنونی کشور خواند و گفت: از رسانه های گروهی انتظار می رود با مطالبه گری از دستگاه های اجرایی در این خصوص گام های ارزنده و مفیدی برداشته و برای نهادینه کردن جهاد تبیین در جامعه وارد عرصه شوند.

نقی پور با بیان اینکه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تبریز به هیچ عنوان دوست ندارد پنهان کاری در حوزه های مختلف کند، گفت: طی ۲ سال اخیر به دنبال حل مشکلات نظام سلامت استان بوده است و بدون شعار و اقدامات نمایشی و با ایجاد ارتباط مستحکم با رسانه ها به خصوص خبرگزاری ایرنا در این راستا حرکت کرده و نتایج مثبتی نیز گرفته ایم.

وی یکی از نمودهای عینی حرکت رسانه ها در مسیر جهاد تبیین را روشنگری و آگاهی دهی به آحاد مردم به خصوص در زمنیه جوانی جمعیت برشمرد و اظهار کرد: روند پیری جمعیت ایران و آذربایجان شرقی بسیار هشداردهنده است و اگر از هم اکنون چاره اندیشی نشود مشکلات عدیده بهداشتی و سلامتی گریبان جامعه را خواهد گرفت.

وی توجه خانواده ها به امر ازدواج و فرزندآوری را یکی از رسالت های مهم جامعه خبری و رسانه های کشور دانست و با تاکید بر اینکه در این راستا باید اقدامات مختلف فرهنگی و اجتماعی و آگاه سازی صورت بگیرد، ادامه داد: بدون آگاهی رسانی به افراد خانوار حرکت به سمت جوانی جمعیت به این زودی ها محقق نمی شود و باید همه دست در دست هم داده و برای جلوگیری از روند کنونی کاهش جمعیت تلاش های شبانه روزی کنند.

نقی پور با بیان اینکه دولت سیزدهم به لحاظ تصویب قوانین مختلف و نیز ارایه لوایح مربوط به به مجلس در راستای جوان سازی جمعیت گام هایی را برداشته است، اظهار کرد: اکتفا به موارد قانونی و بهره مندی از مزیت های مصوب به تنهایی نمی تواند مانع پیری جمعیت شود و روند کنونی را به سمت جوانی جمعیت تسریع کند.

به گفته وی، اقدامات فرهنگی و اطلاع رسانی های متعدد و مداوم از سوی رسانه ها مهمترین راهکار برای افزایش جمیعت جوان کشور و آذربایجان شرقی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha