۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85192562
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جایگاه زباله شهر قیدار ساماندهی می‌شود ️

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۰۳
کد خبر: 85192562
جایگاه زباله شهر قیدار ساماندهی می‌شود ️

زنجان - ایرنا - سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده گفت: طبق برنامه ریزی انجام گرفته جایگاه زباله شهر قیدار ساماندهی می شود ️که این روند به تدریج و طبق اولویت بندی ها انجام خواهد شد.

جعفر اوجاقلو روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از مشکلات اصلی و کنونی این شهرستان مدیریت در پسماندهای شهری است چرا که هم اکنون با روش‌های سنتی انجام می‌گیرد.

وی اظهار داشت: مصوب شده است که شهرداری جهت عقد قرارداد با پیمانکار در راستای مدیریت پسماند و تفکیک از مبداء اقدام کند و همچنین مدیریت جایگاه دفن پسماند، حصارکشی پیرامون جایگاه، استقرار نگهبانی، پوشش دهی منظم پسماند و غیره مبادرت کند.

این مسوول ادامه داد: پیش از این پیمانکاری در خصوص مدیریت پسماند فعالیت می‌کرد اما به دلیل بروز مشکلاتی این وضعیت تداوم نیافت.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده ادامه داد: در زمان حاضر جمع آوری و دفن پسماند شهری با بهره گیری از روش های سنتی مشکلات زیست محیطی را به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی محل دفن زباله قیدار در زمان کم و به یکباره امکان پذیر نیست، اظهار داشت: این موضوع باید طبق اولویت بندی انجام تا نتیجه خوبی حاصل شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده ادامه داد: در زمان حاضر جمعیت ۳۵ هزار نفری قیدار روزانه ۳۵ تن زباله تولید می‌کنند که این میزان با احتساب دهیاری های اطراف به حدود ۶۰ تن نیز می رسد.

وی نقش مردم در مدیریت تفکیک زباله را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: جدا سازی پسماندهای بازیافت‌پذیر " خشک و تر" امری مهم محسوب می‌شود در غیر اینصورت روند تبدیل به کمپوست با مشکل مواجه می شود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خدابنده خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد پسماندهای عالی " تر " هستند که روند تبدیل آنها به کمپوست به شکل مناسب تری انجام می گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha