۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۵
کد خبر: 85192564
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کره جنوبی در کارگروه فرمول صلح اوکراین مشارکت می کند

تهران – ایرنا - یک مقام ستاد ریاست جمهوری اوکراین امروز چهارشنبه خبر داد کره جنوبی در یک گروه کاری که وظیفه اجرای طرح صلح پیشنهادی ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را برعهده دارد، شرکت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که «چو تائه یونگ» مشاور امنیت ملی کره جنوبی اوایل هفته جاری برای شرکت در مذاکرات صلح چندملیتی درباره اوکراین به عربستان سعودی سفر کرده بود. در این نشست مشاوران امنیت ملی ۴۵ کشور حضور داشتند و اکثر آنها تعهد خود را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین و بازگرداندن سریع صلح در این کشور اعلام کردند.

طرح صلح زلنسکی، معروف به فرمول صلح، شامل ۱۰ نکته است و شامل امنیت اتمی و هسته ای، امنیت غذایی، امنیت انرژی، و آزادی همه زندانیان و تبعید شدگان و غیره می شود.

به گفته چو تائه یونگ، در نشست عربستان سعودی تشکیل یک کارگروه برای اجرای فرمول صلح مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت کنندگان در این نشست همچنین توافق کردند به رایزنی در مورد برگزاری یک گردهمایی مشابه در آینده و تحقق اجلاس فرمول صلح طبق پیشنهاد زلنسکی ادامه دهند.

این مقام کره ای افزود: «در راستای یکی از نکات کلیدی ابتکار صلح و همبستگی اوکراین که ما پیشنهاد کردیم، در کارگروه فرمول صلح شرکت خواهیم کرد.»

بر اساس ابتکار اعلام شده در سفر غیرمنتظره رئیس جمهور یون سوک یول به اوکراین در ماه گذشته، کره جنوبی متعهد شد بسته ای از کمک های امنیتی، بشردوستانه و بازسازی را به این کشور ارائه کند.

کره جنوبی امیدوار است مشارکتش در این کارگروه به حضور شرکت‌هایش در پروژه‌های بازسازی با مقیاس بزرگ در اوکراین پس از جنگ کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha