۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85192568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شرایط جوی در استان زنجان ناپایدار است

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبر: 85192568
شرایط جوی در استان زنجان ناپایدار است

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: امروز / سه شنبه / و فردا شرایط جوی در مناطق مختلف این استان ناپایدار است.

حسین سلطانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا پایان هفته در ساعات بعدازظهر، شاهد وزش باد با سرعت نسبتا شدید در استان خواهیم بود، افزود: رگبارهای محلی و پراکنده نیز در روزهای آینده برای استان پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف است و به لحاظ دمایی نیز نوسانات چشمگیری را شاهد نخواهیم بود.

سلطانی اظهار داشت: طی شبانه روز گذشته سجاس و دانشگاه زنجان با ۱۷ درجه خنکترین و گیلوان با ۴۰ درجه سانتیگراد گرمترین مناطق استان زنجان بودند.

وی دمای فعلی هوای زنجان را ۲۴ درجه سانتیگراد ذکر کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۱۷ و ۳۵ درجه، ابهر ۱۸ و ۳۶ درجه، خرمدره ۱۹ و ۳۶ درجه، آببر ۲۶ و ۳۸ درجه، سلطانیه ۱۶ و ۳۵ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۴ درجه و ماهنشان ۲۳ و ۳۹ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha