رسانه بازوی محیط زیست در نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: رسانه، بازوی محیط زیست در نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط زیست و اطلاع رسانی در این حوزه است.

به گزارش ایرنا، سعید شهند روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان غربی ضمن تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران و اصحاب رسانه، افزود: مسایل زیست محیطی باید با مشارکت مردمی حل شود و رسانه‌ها می‌توانند در این زمینه با اطلاع‌رسانی و ایجاد دقت و حساسیت یاریگر این نهاد باشد.

وی با بیان اینکه استفاده از قدرت رسانه در عرصه و زمان کنونی برکسی پوشیده نیست، اظهار کرد: محیط زیست استان در صدد تعامل، همکاری و هم‌افزایی با رسانه‌هایی بوده که در مسیر اطلاع‌رسانی با انتشار اخبار دقیق و صحیح درصدد کمک به رفع معضلات و مسایل بوده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ادامه داد: معاندان به قدرت رسانه پی برده‌ و با استفاده از این ابزار مهم اطلاع رسانی به سیاه‌نمایی خدمات نظام و مسوولان می‌پردازند لذا رسانه‌های کشورمان با صف آرایی در برابر آنان، این توطئه‌ها را خنثی می‌کنند.

شهند با تاکید براینکه امید آفرینی توسط رسانه‌ها باید در راس کارها باشد، اضافه کرد: ایرنا به عنوان رسانه‌ای موفق در این زمینه عملکرد مثبتی داشته و در انتشار اخبار زیست محیطی این موضوع بیشتر مشهود است.

کلید نجات دریاچه ارومیه در دست کشاورزان است

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: کشاورزان می‌توانند با مدیریت صحیح و بهینه آب به احیای دریاچه ارومیه کمک شایسته‌ای کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یادآور شد: گرمای بی سابقه حاکم همچنین کمبود بارندگی بر اهمیت مدیریت بهینه منابع آبی در استان می‌افزاید و لازم است همه هم استانی‌ها به این مساله دقت بسیاری داشته باشند.

شهند در ادامه این دیدار از کارکنان خبرگزاری ایرنا مرکز آذربایجان غربی به مناسبت روز خبرنگار با اهدای لوح، گل و بسته فرهنگی تجلیل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha