استاندار سمنان در روز خبرنگار از ایرنا بازدید کرد

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان همزمان با هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی رییس دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در مزارشریف افغانستان و روز خبرنگار با حضور در ایرنا استان سمنان با کارکنان این مرکز دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رضا هاشمی استاندار، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، عبدالله غلامی مدیرکل حوزه استاندار، حجت‌الله یحیایی معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین‌الملل استانداری و علیرضا قربانی مشاور هماهنگی امور رسانه‌ای استاندار سمنان با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان به مناسبت هفدهم مرداد روز خبرنگار دیدار کردند.

استاندار سمنان در روز خبرنگار از ایرنا بازدید کرد

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان در این نشست گفت: اجرای عملیات فیبرنوری و اتصال اینترنت مرکز به این شبکه، فعال شدن بخش چندرسانه‌ای (فیلم) با تامین بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز، کیفی‌گرایی و هدفمندکردن تولیدات رسانه‌ای و برگزاری مستمر نشست‌های صمیمی با مدیران رسانه‌های رسمی و فعالان فضای مجازی استان با هدف همگرایی و هم‌افزایی، از مهمترین اقدام‌های یکسال گذشته ایرنا در استان سمنان است.

سعید صادقی مقدم تصریح کرد: مجموعه ایرنا در این استان با وجود همه کمبودها، تمام‌قد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت مردمی و توجه ویژه به موضوع جهاد تبیین به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پای کار است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد، در تقویم رسمی کشور روز خبرنگار نامگذاری شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا و طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مجموع خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران و پذیرفته‌شدگان در سامانه جامع رسانه‌های کشور در این استان کمتر از ۲۰۰ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha