۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۸
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85192597
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۹ هزار شهروند قزوینی در سامانه "سماح" ثبت نام کردند

قزوین- ایرنا- مدیر حج و زیارت قزوین از نام نویسی ۹ هزار و ۵۴۷ تن از شهروندان استان در سامانه "سماح" به منظور شرکت آیین پیاده روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: از این تعداد تاکنون برای ۶ هزار و ۵۹۸ نفر ثبت نام قطعی کردند.

سلیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه انتظار می‌رود با نزدیکی به ایام پیاده‌روی اربعین شاهد ترافیک در ثبت‌نام زائران باشیم از زائران خواست ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی اظهار کرد: علاقه‌مندان برای پیش ثبت نام در پیاده روی اربعین حسینی باید از طریق سامانه سماح به نشانی اینترنتی samah.haj.ir اقدام به نام نویسی کرده یا به دفاتر و شرکت‌های زیارتی مجاز در سطح استان مراجعه کنند.

سلیمی تصریح کرد: دفاتر و شرکت‌های مجاز خدمات سفر و زیارت مشخص شده و مردم نباید فریب برخی از افراد سودجو را برای ثبت نام اربعین بخورند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با بیان اینکه زائران اربعین به پرداخت حق بیمه در سامانه سماح توجه داشته باشند،اظهار کرد: زائران باید ضمن مراجعه به سامانه سماح نسبت به پرداخت حق بیمه خود اقدام کنند تا ثبت‌نام آنها قطعی شود.

سلیمی با بیان اینکه زمان راه اندازی موکب های عراق از پنجم شهریور ماه خواهد بود ،اضافه کرد: همچنین زائران برای خروج از مرز و شرکت در پیاده‌روی اربعین نیازمند گذرنامه دارای ۶ماه اعتبار یا گذرنامه ویژه اربعین که تا پایان ماه صفر اعتبار دارد، هستند.

وی خاطرنشان کرد: افراد باید برای تمدید گذرنامه‌های منقضی و دارای اعتبار زیر ۶ ماه حتماً به مراکز صدور گذرنامه در شهرستان یا استان‌ها مراجعه کنند چون در مرز ابزار و امکان تمدید گذرنامه وجود ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha