ایرنا فرصتی برای تقویت سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس است

شیراز - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه آرامش مدارس به ویژه در آغاز سال تحصیلی با حرکت در مسیر فهم و دانش رسانه‌ای محقق می‌شود، گفت: ایرنا ظرفیت مناسبی برای افزایش سواد رسانه‌ای فرهنگیان و دانش‌آموزان است و این مهم در قالب تفاهم‌نامه‌ای با این خبرگزاری دنبال می‌شود.

محمدخلیل عسکری روز سه‌شنبه در بازدید از ایرنا، ضمن تبریک روز خبرنگار، افزود: امروز جنگ واقعی در فضای رسانه‌ای در جریان است و جامعه آموزش‌وپرورش درگیر جنگی شناختی است.

وی بیان کرد: در زمان حاضر تصویری در ذهن دانش‌آموزان و معلمان جای گرفته و تبدیل به باور شده در حالی که در یک بررسی به روشنی نادرستی این تصویر مشخص می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ادامه داد: باید با فعالیت رسانه‌ای که کاری تخصصی و سخت است این باور را تغییر داده و به جای تصویر نادرست بگذاریم.

عسکری با بیان اینکه روایت نخست حتی اگر نادرست باشد اثرگذاری خود را دارد، اضافه کرد: امروز دشمن درصدد تخریب هویت ملی و دینی دانش‌آموزان ایران اسلامی است و متخصصان رسانه باید در این زمینه اقدام کنند.

وی گفت: هم‌اکنون در حال آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی پیش رو در آرامش و به دور از تنش هستیم و این تنها با حرکت در مسیر فهم و دانش رسانه امکان‌پذیر است.

عسکری افزود: هر جا با این رویکرد به پیش رفته‌ایم موفق به اقناع مخاطب و دستیابی به هدف شده‌ایم.

 ایرنا فرصتی برای تقویت سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان و فرهنگیان فارس است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس پیشنهاد کرد: تفاهم نامه‌ای میان این اداره‌کل و ایرنا امضا شود تا با بهره‌گیری از این ظرفیت تخصصی به ویژه در ۴۵ روز باقیمانده تا آغاز مهر دانش‌آموزان، فرهنگیان و خانواده‌ها به سواد رسانه‌ای تجهیز شوند.

وی اضافه کرد: در قالب این تفاهم‌نامه باید آموزش سواد رسانه‌ای به جامعه هدف دنبال شود تا به ثمر برسد و با نگاهی تحولی مساله ایمان و امید را در جامعه فرهنگی و دانش آموزی تثبیت کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha