فرمانده انتظامی کرمانشاه: خبرنگاران امید و انگیزه را در جامعه تزریق می‌کنند

کرمانشاه- ایرنا- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از خبرنگاران به عنوان منادیان وحدت و آگاهی‌بخشی در جامعه یاد کرد و گفت: خبرنگاران بدرستی چشمان بیدار و گوش‌های شنوای جامعه هستند که مشکلات مردم را به مسوولان منتقل و امید و انگیزه را در جامعه تزریق می‌کنند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا؛ سردار «مهدی حاجیان» با حضور در ایرنا مرکز کرمانشاه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار و سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان با گرامیداشت این روز افزود: در کشور افراد با تجربه ای در حوزه رسانه وجود دارند که به درستی فضای رسانه و تهدیدات و آسیب‌های آن را را می‌شناسند. رسانه اگر نقش اصلی روشنگری و اطلاع رسانی به موقع را ایفا کند نقش موثری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر اصول حرفه ای خبرنگاری رعایت شود قلم خبرنگار اسلحه ای برنده و پایدار است. کار خبرنگاری غیر از اصول اولیه اطلاع رسانی در دنیای امروز واقعیت را از پسا واقعیت تشخیص دادن است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در دنیای امروزی هر فرد یک رسانه است و ابراز رسانه در اختیار همه است، گفت: رسانه همگانی شده و در فضایی که مجاز بر واقعیت غلبه کرده است کار خبرنگاری بسیار سخت شده و خبرنگار امروز ما در اقیانوس خبرها باید بتواند حریان سازی و نقش هدایتگری را در جامعه ایفا کند.

وی تاکید کرد: نقش اصلی این حوزه سربازی در حوزه جنگ نرم است. خبرنگار که قلمش اسلحه است تفکرش باید بر مبنای دفاع از کیان یک جامعه باشد. ابزار قدرت های بزرگ استعمارگر رسانه است و جنگ را در اذهان برده اند.

سردار حاجیان، خبرنگاران را سربازان خط مقدم جنگ نرم دانست و افزود: پس با این شرایط نمی‌توانیم رسانه را به صورت سنتی ببینیم و باید تلاش کنیم و نقش خود را بیشتر بدانیم.

فرمانده انتظامی کرمانشاه: خبرنگاران امید و انگیزه را در جامعه تزریق می‌کنند

وی، تولید محتوای هدفمند و هوشمند را یکی از وظایف اصلی رسانه عنوان کرد و گفت: در رسانه باید به شبکه سازی اعتقاد داشته باشیم. قدرت انتشار می‌تواند به ما کمک کند.

رسانه و پلیس 2 بال اصلی برای ارتقای احساس امنیت بین مردم هستند

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تاکید کرد: پلیس به همراه رسانه می‌تواند احساس امنیت را در کشور بالا ببرد. در بعضی از کشورها امنیت وجود ندارد ولی احساس امنیت وجود دارد در ایران امنیت هست ولی احساس امنیت کم است.

وی اضافه کرد: در استان کرمانشاه به حوزه رسانه برای بالابردن احساس امنیت روانی مردم احتیاج داریم. رسانه و پلیس ۲ بال اصلی برای بالابردن احساس امنیت به مردم است. اگر احساس امنیت بالا رود می‌توان توسعه اقتصادی را متصور شد.

سردار حاجیان تصریح کرد: رسانه‌ها نباید فضا را ملتهب کنند و این نکته باید خط قرمز رسانه های کشور باشد. یکی از وظایف رسانه بی طرفی و روایت درست و صادقانه وقایع است تا مردم به آن اعتماد داشته باشند.

وی عنوان کرد: اگر پلیس را به عنوان یک نهاد مدنی و اجتماعی مسلح ببینیم که وظیفه آن ایجاد آسایس و آرامش مردم است، بدون کمک رسانه نمی‌تواند موفق شود. نه تنها ما بلکه هیچ نهادی بدون کمک رسانه موفق نخواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: همه خبرنگاران را به عنوان پشتیبان خود در حوزه بالا بردن احساس امنیت می‌دانم و تعامل پلیس با رسانه دوچندان خواهد شد و آمادگی این را داریم که در هر زمانی که رسانه بخواهد بتوانیم روشنگری کنیم و اطلاعات خود را در اختیار رسانه قرار دهیم که مطمئنا در حوزه کشف جرایم کمک خواهد کرد لذا رسانه مردمی یک ضرورت برای استان است.

وی تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم که عده‌ای در فضای رسانه و مجازی باعث تشویش اذهان عمومی شوند و پلیس با کسانی که امنیت روانی مردم را با تولید خبرهای دروغین خدشه دار می‌کنند برخورد خواهد کرد.

ایرنا خبرنگارانی مجرب و با دانش روز دارد

سردار حاجیان با ابراز خرسندی از حضور در ایرنا، این رسانه را از جمله خبرگزاری‌های قدرتمند با خبرنگارانی توانمند دانست و گفت: ایرنا رسانه‌ای معتبر و با اصالت است که خبرنگارانی مجرب و با دانش روز دارد.

وی گفت: ایرنا در طول سال‌های طولانی فعالیت خود همواره تلاش داشته تا به عنوان پل ارتباطی میان دستگاه های اجرایی و مردم در فع مشکلات جامعه اثرگذار باشد و آمدی و آگاهی بخشی را در جامعه تزریق کند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه: خبرنگاران امید و انگیزه را در جامعه تزریق می‌کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha