۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85192659
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صفر تا ۱۰۰ خبرنگاری

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۴
کد خبر: 85192659
صفر تا ۱۰۰ خبرنگاری

سنندج- ایرنا- استاندار برای بازدید یا افتتاح طرح راهی شهرستان می شود و باز هم خبرنگار نگران از اینکه مبادا از تنظیم و ارسال خبر عقب بماند، دائم سرش توی گوشی است.

به گزارش ایرنا، دوم مرداد سال ۱۳۹۵ که کارم را در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج شروع کردم، چندان با خبر و جزئیات آن آشنا نبودم.

چند ماه گذشت و بدون گذراندن دوره آموزشی و فقط با کمک و راهنمایی همکاران( به ویژه رئیس کنونی) و علاقه شخصی، کم کم روال کار دستم آمد و با قدرت و انگیزه ادامه دادم.

یادم هست ۱۷ مرداد همان سال ۹۵ که ۱۵ روز از آغاز کارم در عرصه خبر می‌گذشت، تنهایی در اداره ماندم و بقیه همکارا در مراسم ویژه روز خبرنگار شرکت کردند. شاید چون هنوز آبدیده نشده بودم نباید در آن مراسم شرکت می کردم؛ البته کسی هم من را نمی شناخت.

حالا امروز باز هم ۱۷ مرداد و روز خبرنگار و شرایطم با آن روز خیلی متفاوت است. از روز گذشته چندین مدیر دستگاه و مسئول روابط عمومی پیام های تبریک روز خبرنگار را برایم ارسال کرده اند؛ همین پیام ها امیدوارکننده است.

راستی تعریف خبرنگار چیست و چه باید بکند؟

" خبرنگار کسی است که با اتکا به ذوق و استعداد شخصی، پس از گذارندن دورهٔ آموزش تخصصی و همچنین با توجه به مسئولیت اجتماعی که این پیشه بر گردن او می‌گذارد، وظیفه بدست‌آوردن، آماده‌کردن، گردآوری و سامان‌دادن اخبار و انتقال آنها را با وسایل ارتباط جمعی(مطبوعات، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری) به مخاطبان بر گردن دارد". این یکی از تعریف‌های خبرنگار است.

با توجه به این تعریف، کسانی هستند که ذوق و استعداد کار در زمینه خبر را ندارد اما به هر دلیلی وارد این عرصه شده و دست و پا شکسته امورشان را می گذارنند.

بعضی ها از اسم و رسم خبرنگاری برای دریافت آگهی و تسهیلات و ... استفاده می کنند و برخی هم صادقانه و با کمترین حقوق و مزایا و از روی عشق و علاقه مشغولند.

واقعیت این است زمان تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه هم که می شود، کسانی که همیشه فعال هستند و تلاش می کنند، کمتر دیده می شوند.

بهرحال ۱۷ مرداد و پیغام و پسغام های تبریک روز خبرنگار که تمام شود، باز هم خبرنگاران خبرگزاری های فعال می مانند و تلاش برای انعکاس خبرها و تهیه گزارش و ..

باز هم استاندار یا مسئول کشوری به شهرستان که سفر می کند، دغدغه اطلاع رسانی دقیق و سریع رویدادها، استرس کاری تعدادی انگشت شمار می شود. خبرنوشتن های داخل خودرو و حالت تهوع ها و ...

بعضی نیز همچنانکه مشغول نوشتن خبرند، دغدغه پیدا کردن منزل اجاره با قیمت مناسب و پرداخت قسط سر برج و ... دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha