۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۰
کد خبر: 85192703
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رویترز: هند استفاده از قطعات چینی در پهپادهای نظامی را منع کرد

تهران – ایرنا - رویترز به نقل از چهار مقام دفاعی و صنعتی و اسنادی ، مدعی شد که هند در ماه‌های اخیر تولیدکنندگان داخلی پهپادهای نظامی را از استفاده از قطعات ساخت چین به دلیل نگرانی در مورد آسیب‌پذیری‌های امنیتی منع کرده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا از رویترز، این اقدام در بحبوحه تنش‌ها بین همسایگان مجهز به سلاح هسته‌ای و در حالی صورت می‌گیرد که دهلی نو به دنبال نوسازی نظامی و استفاده بیشتر از کوادکوپترهای بدون سرنشین، سیستم‌های با توان استقامتی طولانی و سایر پرنده های خودران است.

در عین حال، رویترز به نقل از برخی شخصیت های دفاعی و صنعتی هند گزارش داد مسئولان امنیتی این کشور جنوب آسیا نگران هستند جمع‌آوری اطلاعات توسط قطعات ساخت چین عملکردهای ارتباطی پهپادها، دوربین‌ها، تجهیزات انتقال رادیویی و نرم‌افزارهای عملیاتی را به خطر اندازد.

این خبرگزاری می گوید اسناد نشان می‌دهند این رویکرد هند شامل محدودیت‌هایی در خصوص پهپادهای جاسوسی وارداتی از طریق مناقصه‌های نظامی از سال ۲۰۲۰ می‌شود.

هند ۱.۶ تریلیون روپیه (۱۹.۷۷ میلیارد دلار) برای نوسازی نظامی خود در سال ۲۰۲۳-۲۴ کنار گذاشته است که ۷۵ درصد آن به صنایع داخلی اختصاص دارد.

کنگره ایالات متحده نیز در سال ۲۰۱۹ پنتاگون را از خرید یا استفاده از پهپادها و قطعات ساخت چین منع کرد. پکن همواره دست داشتن در جاسوسی نظامی و حملات سایبری را رد کرده است.

چندی پیش نیز دولت چین اعلام کرد با توجه به سرعت گرفتن فناوری ساخت پهپادها در جهان و افزایش موارد استفاده از آن از جمله در زمینه های نظامی و بهره برداری احتمالی در حملات تروریستی، محدودیت هایی را در خصوص صادرات تجهیزات مرتبط با ساخت پهپادها و انواع پرنده های بدون سرنشین با هدف حفاظت از امنیت و منافع ملی خود اعمال کرده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha