معاون استانداری مازندران: ایرنا رسانه‌ای اصیل و قدیمی با نیروهای متعهد و متخصص است

ساری - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت که خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا، رسانه ای اصیل، قدیمی، با ریشه و توانمند و دارای نیروهای متعهد و متخصص است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید محبی روز سه شنبه همزمان با فرارسیدن ۱۷ مرداد روز خبرنگار در جریان بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز مازندران افزود: رسالت، جایگاه، اهمیت و قدمت خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا برای تمام کسانی که آشنایی اندکی با رسانه ها دارند، بر کسی پوشیده و پنهان نیست.

وی با مطلوب توصیف کردن عملکرد خبرگزاری ایرنای مازندران در یکسال گذشته، اظهار داشت: خبرگزاری ایرنای مازندران در یکسال گذشته با یک تحول و رشد چشمگیر در شاخص های خود مواجه بود و در برقراری ارتباط با مسئولان و تهیه گزارش های اثرگذار موفق عمل کرد.

محبی با عنوان اینکه در یکسال گذشته و در دوره ریاست قبلی ایرنای مازندران، اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفت و در دوره جدید نیز این مسیر ادامه داشته است، خاطرنشان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا از ۱۷ مرداد پارسال تاکنون یعنی در طول یکسال گذشته با تمام فراز و نشیب ها و موضوعات مختلف در کنار مردم و مسئولان بود و با تهیه گزارش های مطلوب و ارائه نقدهای منصفانه، موفق به برقراری پل ارتباطی مردم با مسئولان شد.

معاون استانداری مازندران با بیان اینکه از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا انتظار است که نشاط و امید را در جامعه ترویج و گسترش دهند، گفت: رسانه های جمعی و بویژه خبرگزاری ایرنا باید علاوه بر مطالبه گری از مسئولان، نسبت به تبیین دستاوردها و اقدمات مثبت دولت نیز اهتمام ویژه ای داشته باشند.

محبی بیان کرد: امروز جریانات متعددی در داخل و خارج از کشور بدنبال کمرنگ جلوه دادن توفیق ها و دستاوردهای ارزشمند نظام اسلامی هستند و در شرایط فعلی نقش رسانه ها بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا در تبیین دستاوردهای نظام بسیار مهم و اثرگذار است.

معاون استانداری مازندران: ایرنا رسانه‌ای اصیل و قدیمی با نیروهای متعهد و متخصص است

وی افزود: نقش رسانه ها در ارایه مشورت های درست به مسئولان دستگاه های اجرایی بسیار مهم و اثرگذار است و اقدامات دولتمردان در بخش های مختلف ازجمله در بخش عمرانی، اجتماعی و اقتصادی باید با پیوست رسانه ای همراه باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خبرگزاری ایرنای مازندران با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل روابط عمومی استانداری می تواند به مجموعه اداری و مدیرتی استان کمک شایانی کند، گفت: نقش ایرنای مازندران فراتر از تهیه، تولید و انتشار اخبار است و باید در قالب پیوست نگاری رسانه‌ای باشد.

محبی تصریح کرد: تمام رسانه های جمعی استان باید با مسئولان دستگاه های اجرایی مشارکت و همراهی داشته باشند و هم اکنون وضعیت ارتباط و تعامل دوسویه مردم با مسئولان دستگاه های اجرایی استان مطلوب است.

وی با عنوان اینکه وضعیت ارتباط و تعامل مردم، دولتمردان و رسانه ها در مازندران مطلوب است و باید این ارتباط دوسویه و رسانه مردم بودن و صدای مردم بودن مورد توجه قرار گیرد، گفت: رسانه ها باید مطالبات مردم به مسئولان متذکر شوند و نقش رسانه ها اینست که مطالبات، نگرانی ها و دغدغه های مردم را به مسئولان منتقل کنند و اگر مدیری از شنوایی کامل برای نقدهای دلسوزانه مردم برخوردار نیست، رسانه باید این صدای مطالبه گری مردم را به گوش مسئولان برساند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری مازندران گفت: اگر رسانه ها نقش اصلی خود را مطلوب ایفا کنند دیگر مجالی برای فعالیت رسانه های معاند باقی نخواهد ماند.

محبی با اشاره به اینکه رسانه ها نباید مجیزگوی مسئولان باشند و مردم نیز امروز بدنبال محتوای خودشان هستند، گفت: اگر رسانه ها نتوانند محتوای مورد نیاز را بدرستی و در زمان مقرر را در اختیار مردم قرار ندهند، به ناچار به دیگر رسانه های بیگانه مراجعه و مطالب مورد نیاز خود را از آن رسانه دریافت خوهند کرد.

وی با بیان اینکه اگر پاسخ به نیازهای مردم توسط رسانه های داخلی با تاخیر همراه باشد، رسانه های بیگانه جایگزین رسانه های داخلی می شوند، گفت: بخش سبد رسانه‌ای و محتوایی مردم در برخی مواقع توسط رسانه های درست کشور تامین نمی شود و این به خاطر کج کاردگی است که ممکن وجود داشته باشد.

معاون استانداری مازندران: ایرنا رسانه‌ای اصیل و قدیمی با نیروهای متعهد و متخصص است

محبی بیان کرد: مسئولان باید به رسانه ها شهامت نقد کردن بدهند و مسئولان نیز نباید از نقدهای منصفانه و دلسوزانه برخی رسانه ها ناراحت شوند، مسئولان باید آستانه صبر و تحمل خود را در برابر نقدهای دلسوزانه رسانه ها افزایش دهند.

وی گفت: تمام مدیران استان باید خبرنگاران را مشاوران دلسوز خود بدانند و این ارتباط دوسویه باید برقرار شود.

معاون استانداری مازندران ابراز امیدواری کرد که مجموعه خبرگزاری پرافتخار ایرنا بالنده تر و موفق تر از همیشه در سپهر رسانه‌ای کشور و جهان بدرخشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha