۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۵۹
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85192728
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایرنا، قرارگاه اصلی اطلاع‌رسانی و ساماندهی افکار عمومی است + فیلم

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع اطلاع‌رسانی در جامعه، نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی را به عنوان رسانه رسمی کشور بسیار مهم دانست و گفت: این رسانه با انتشار اخبار رسمی، قرارگاه و خاکریز اصلی اطلاع‌رسانی و ساماندهی افکار عمومی به‌شمار می‌رود و مردم به اخبار این خبرگزاری اعتماد دارد.

حجت الاسلام محمود ترابی روز سه‌شنبه به‌مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار باحضور در نمایندگی خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: تعبیر رهبر معظم انقلاب که ایرنا را «دست بزن نظام در مصادف خبری با دشمن» دانستند، سخن بسیار دقیق و عالمانه است و نشان از جایگاه این رسانه دارد.

وی اضافه کرد: اگر یک خبرنگار و خبرگزاری در مصاف با دشمن تعارض انقلاب با استبکار را خوب به تصویر نکشد، در کارش و حمایت از نظام موفق نخواهد بود.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن علیه انقلاب اسلامی، ادامه داد: در چنین جنگی باید اولویت اطلاع رسانی را درک کرده و افکار عمومی را با یک خبر و عکس مناسب ساماندهی و یا پای کار نظام بیاوریم.

امام جمعه گنبدکاووس بیان داشت: امروز دشمنان انقلاب و استکبار جهانی با کمک رسانه‌هایی که در اختیار دارند (حدود ۳۰۰ شبکه ماهواره ای) و با ترفند شایعه سازی و دروغ پراکندی به دنبال تغییر در ذهنیت افکار عمومی نسبت به نظام و مسوولان آن است.

وی تصریح کرد: درچنین شرایط نقش و جایگاه خبرنگار و خبرگزاری‌ها در خنثی سازی توطئه دشمنان مشخص می‌شود که ایرنا با اخبار و تولیدات رسمی و با کیفیت خود در خط مقدم مصاف با جنگ ترکیبی دشمنان است و خوب عمل می‌کند.

حجت الاسلام ترابی همچنین خبر را رکن اصلی حکومت دانست و گفت: اهمیت خبر و اطلاع رسانی به اندازه یک ارتش، سپاه و دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی برای حفظ نظام موثر هستند.

وی افزود: ذهنیت سازی و اینکه بتوان نگاه‌ها و نشانه‌ها را تغییر داد و به افراد جامعه بصیرت بخشی کرد، یک اقدام مهم و اساسی از سوی رسانه‌ها می‌باشد که ایرنا در این حوزه موفق بوده است.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با قدردانی تلاش خبرنگاران ایرنا در این شهرستان به سبب پوشش خوب اخبار و رویدادها بویژه اخبار ستاد نمازجمعه، سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف به دست گروهک تکفیری را تسلیت گفت.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha