استاندار: ایرنا سمنان در صحت و سرعت انتشار اخبار سرآمد است

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ایرنا و تیم رسانه‌ای توانمند این خبرگزاری در مرکز سمنان عملکرد مطلوب در حوزه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین با رعایت صحت، دقت و سرعت در انتشار خبر دارد و از این نظر پیشگام و سرآمد است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید محمد رضا هاشمی روز سه‌شنبه در دیدار با کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سمنان به مناسبت هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی رییس دفتر ایرنا در مزار شریف افغانستان روز خبرنگار افزود: ایرنا سمنان با مدیریت پیگیر و فعال، علاوه بر تبیین دستاوردهای دولت مردمی در این استان، در راستای انعکاس دغدغه‌های مردم نیز به خوبی تلاش کرده است.

استاندار: ایرنا سمنان در صحت و سرعت انتشار اخبار سرآمد است

رییس شورای اطلاع‌رسانی استان سمنان اظهار کرد: رسانه‌ها در جنگ نرم نقش کلیدی در خنثی‌سازی دسیسه دشمنان دارند و با تولید محتوا می‌توانند افکار عمومی را هدایت و رهبری کنند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی مطالبه و دغدغه شهروندان نقش‌آفرین هستند و شان خبرنگاران باید حفظ شود.

هاشمی بیان کرد: رمز موفقیت یک مدیر اجرایی تعامل با رسانه‌ها و مطبوعات است و مدیران باید به این مساله توجه لازم را داشته باشند.

استاندار سمنان با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به اهالی رسانه، افزود: دولت از نقد منصفانه استقبال می‌کند، چه بسا نقد منصفانه در پویایی و بالندگی موثر است.

وی افزود: سمنان استان نمونه کشور در وحدت و همدلی است و آیت‌الله سید محمد شاهچراغی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، محور وحدت در استان سمنان هستند.

هاشمی بیان کرد: امروز بالاترین وظیفه مدیران تکریم مردم و ارباب رجوع است و باورهای دینی، منشور اخلاقی و تاکید رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور، بر تکریم ارباب رجوع است.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار مبارزه با دشمن مردم‌داری است و مدیران هر روز بهتر از گذشته باید پیگیر مطالبات و دغدغه‌های مردم باشند.

دستاوردها و چالش‌های آماری استان سمنان

استاندار سمنان بیان کرد: تلاش‌های خوبی در دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن افراد شکل گرفت و ۱۵ هزار خانه در نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

وی با اشاره به بخشی از دستاوردهای کشوری استانداری سمنان، یادآور شد: استانداری سمنان در تعاملات با مردم رتبه اول کشور را طبق نظر وزارت کشور از آن خود کرده است.

استاندار سمنان گفت: مشکل اشتغال در این استان وجود ندارد، سمنان جزو استان‌های امن کشور است و نبود آب پایدار از جمله دغدغه مردم استان سمنان محسوب می شود.

استاندار: ایرنا سمنان در صحت و سرعت انتشار اخبار سرامد است

هاشمی بیان کرد: سمنان جزو استان‌های پیر کشور است و فرزندآوری پایین، افزایش سن ازدواج، افزایش طلاق و تصادف‌های ‌جاده‌ای، به دلیل مسیر طولانی و خسته‌کننده بودن جاده از دیگر چالش‌های استان سمنان است.

استاندار سمنان از مردم برای مشارکت حداکثری در سیزدهمین دوره انتخاب مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اسلامی در ۱۱ اسفند سالجاری دعوت کرد.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان نیز با قدردانی از حمایت‌های استاندار از ایرنا در این استان گفت: اجرای عملیات فیبرنوری و اتصال اینترنت مرکز به این شبکه، فعال شدن بخش چندرسانه‌ای (فیلم) با تامین بخش عمده‌ای از تجهیزات مورد نیاز، کیفی‌گرایی و هدفمندکردن تولیدات رسانه‌ای و برگزاری مستمر نشست‌های صمیمی با مدیران رسانه‌های رسمی و فعالان فضای مجازی استان با هدف همگرایی و هم‌افزایی، از مهمترین اقدام‌های یکسال گذشته ایرنا در استان سمنان است.

سعید صادقی مقدم تصریح کرد: مجموعه ایرنا در این استان با وجود همه کمبودها، تمام‌قد در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دولت مردمی و توجه ویژه به موضوع جهاد تبیین به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب پای کار است.

۱۷ مرداد سالروز شهادت «محمود صارمی» مسئول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان که سال ۱۳۷۷ همراه با دیپلمات‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران شهید شد، در تقویم رسمی کشور روز خبرنگار نامگذاری شده است.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سال ۱۳۱۳ خورشیدی با تاسیس «آژانس خبری پارس» بنا گذارده شد و طی نزدیک به ۹ دهه فعالیت، افزون بر جریان‌سازی خبری یکی از منابع مهم خبری دیگر رسانه‌های داخلی و خارجی بود و فعالیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سمنان نیز به اواسط دهه ۵۰ بازمی‌گردد.

به گزارش خبرنگار ایرنا و طبق اعلام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، مجموع خبرنگاران عضو خانه مطبوعات، انجمن خبرنگاران و پذیرفته‌شدگان در سامانه جامع رسانه‌های کشور در این استان کمتر از ۲۰۰ نفر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha