خبرنگاران منادیان آگاهی و دانایی در جهاد تبیین هستند

تهران - ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اهالی رسانه به ویژه پیام‌رسانان حوزه سلامت، گفت: خبرنگاران منادیان آگاهی و دانایی در جهاد تبیین هستند و قلم خبرنگار، وجدان بیدار جامعه‌ای است که علاوه بر هویت ملی با آرمان‌هایی الهی پیوند دارد.

به گزارش ایرنا از وبدا، در پیام بهرام عین اللهی آمده است: «خبرنگاران، منادیان حقیقت و روشنگری و مظهر شجاعت، صداقت و دور اندیشی‌اند؛ همانان که خداوند بر قلم ایشان سوگند خورده است؛ خداوندی که جز به پدیده‌های با عظمت سوگند نمی‌خورد. همانان‌اند که حقیقت را بازتاب می‌دهند و بذر خوبی‌ها را می‌پراکنند؛ همانان که با جهاد تبیین، حماسه های ایران سربلند اسلامی را روایت می کنند و به جامعه، انگیزه و امید می بخشند.
همانان که در روزگاری نه ‌چندان دور، بیرق بیداری و آگاهی بر دوش افکندند و در نگارش خبر از خون خویش مایه گذاشتند.»

وی اظهار داشت: خبرنگاری، حرفه و شغل نیست؛ فراتر از آن نوعی «رسالت» و گونه‌ای «هدایت» است.

عین اللهی، ضمن قدردانی از خدمات این منادیان آگاهی و دانایی در جهاد تبیین برای ایشان در ادای رسالت خطیر خبری و تبیینی، توفیق روزافزون آرزو کرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: از خدمات ارزنده خبرنگاران به ویژه در پیام رسانی حوزه سلامت قدرانی می‌کنم و با بزرگداشت یاد همه راویان عظمت اسلام و ایران خاصه خبرنگاران والا مقامی که در نگارش خبر از خون خود مایه گذاشتند، روز خبرنگار را به همه اهل رسانه تبریک می گویم و برایشان در ادای رسالت خطیر خبری و تبیینی، توفیق روز افزون آرزو دارم.

خبرنگاران در مسیر اطلاع‌رسانی صادقانه گام بر می دارند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به مناسبت روز خبرنگار از تلاش، آگاهی رسانی و صداقت در انتقال اطلاعات و اخبار صحیح از سوی اصحاب رسانه و فعالان رسانه‌ای قدردانی کرد و افزود: خبرنگاران پرچمداران آگاهی بخشی و روشنگری افکار عمومی در جامعه هستند.

محمد مهدی ناصحی یادآور شد: ۱۷ مرداد در تقویم به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، این روز فرصت مغتنمی است برای ادای احترام به مقام خبرنگاران که با نگاهی صادقانه، فعال و پویا اقدام به اطلاع رسانی دقیق و شفاف از مسائل جامعه دارند، خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان قشر شریف در انجام رسالت ذاتی خود دقیق و استوار گام برمی‌دارند، بدون شک این مساله سبب شده آحاد جامعه نسبت به رسانه‌ها اعتماد بیشتری داشته و رصد اخبار را از کانال مطبوعات و شبکه های اجتماعی دنبال کنند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهارداشت: رشد روزافزون فناوری های ارتباط جمعی، زیست جهان انسان را به کلی تغییر داده است. بنابراین انتظار می‌رود که خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و همه فعالان در این حوزه عمیق‌تر به حوزه عملکردی خود ورود پیدا کنند.

به گفته ناصحی، ایجاد نشاط، شادمانی و تقویت امید در جامعه از مسیر خبرنگاران طی می‌شود و در این زمینه باید به رفع مشکلات این قشر با جدیت بیشتری اقدام شود و بدون تردید اگر دغدغه‌ها و مشکلات اصحاب رسانه مدنظر مسئولان ذیربط قرار گیرد، می‌توان نسبت به اطلاع رسانی کارآمد در جامعه امیدوارتر بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha