۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85192809
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۹ درصد واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی گیلان فعال هستند

رشت - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت: ۹۳۵ واحد صنعتی بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی این استان وجود دارد که ۷۹ درصد این واحدها، فعال هستند.

به گزارش ایرنا، مهدی محبوبی روز سه‌شنبه به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان اظهار کرد: در زمان حاضر ۷۴۳ واحد تولیدی در گیلان مشغول به فعالیت و تولید هستند.

وی افزود: همچنین در یک سال گذشته ۴۱ واحد صنعتی دوباره به چرخه تولید بازگشتند و در بخش توانمندی واحدهای صنعتی در استان نیز ۸۵ سرمایه‌گذار جدید ورود کرده‌اند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ادامه داد: اهداف مهم این شرکت در استان در ۲ بخش ایجاد زیرساخت مناسب‌، توسعه و توانمندسازی صنعتی است، که در بخش زیرساخت‌ها هدف ما بر اساس آمایش سرزمین انجام شد؛ در این راستا برای ایجاد صنعت سبز در گیلان اقدام، و این امر سرلوحه کار قرار گرفت.

محبوبی بیان کرد: ایجاد تصفیه‌خانه‌ها در شهرک‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است؛در این راستا ۲ تصفیه خانه تا پایان سال جاری در شهرک های صنعتی گیلان به بهره برداری خواهد رسید که با وجود آنها بستر مناسب برای سرمایه‌گذاری جدید فراهم می‌شود و این موضوع باعث افزایش تولید و اشتغال خواهد شد.

صادرات باعث پایداری تولید و افزایش اشتغال می شود

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در ادامه با تاکید برمقوله صادرات خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف و اولویت‌های این شرکت، صادرات است که در این راستا تلاش های وافری انجام شده است زیرا لازمه پایداری تولید و افزایش اشتغال صادرات است.

محبوبی اضافه کرد: در بخش یادشده نیز باید با صنایع بزرگ و متوسط ارتباط و تعامل مناسبی برقرار شود لذا تلاش بر اینست تا پل ارتباطی مناسبی بین صنایع کوچک و صنایع بزرگ ایجاد شود تا از صنایع بزرگ صادارت محوربهره مند شویم که این امر باعث ایجاد زنجیره ارزش افزوده می شود و در نهایت تولید و اشتغال افزایش خواهد یافت.

محبوبی اظهار کرد: تمام توان خود را بکار خواهیم گرفت تا شهرک‌های صنعتی در گیلان بیش از پیش رونق بگیرد و در این راستا به دنبال سرمایه‌گذارهای بزرگ هستیم که توان فنی مناسب داشته و دانش بنیان باشند.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان ضمن قدردانی از خبرنگاران آنان را به مثابه چشم و گوش مردم و رکن چهارم دموکراسی توصیف کرد که عهده‌دار یکی از مشاغل سخت در جامعه هستند که بایستی مروجان امیدواری در جامعه باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha