روایتگری صادقانه، ملموس و محسوس وظیفه خبرنگاران در شرایط فعلی است

اصفهان - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: با توجه به جنگ رسانه ای و روایت سازی دشمنان؛ اکنون  روایتگری صادقانه، ملموس و محسوس وظیفه خبرنگاران در شرایط فعلی است.

روایتگری صادقانه، ملموس و محسوس وظیفه خبرنگاران در شرایط فعلی است

به گزارش ایرنا؛ علی تمنایی روز سه شنبه در آیین بزرگداشت روز خبرنگار در تالار ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، افزود: دشمن با برنامه ریزی به‌دنبال وارونه‌سازی است که در این شرایط خبرنگاران باید به عنوان چشم تیزبین جامعه به نشر حقایق و امیدآفرینی بپردازند.
وی با بیان اینکه جهان در معرض تهاجم و جنگ ترکیبی و رسانه‌ای شدید و نابرابر است، افزود: دشمن با استفاده از ابزار جنگ نظامی، تحریم سیاسی و اقتصادی، ترور، جنگ رسانه و زیر سئوال بردن زیرساخت‌های فکری و اعتقادی با گسترش ناامیدی، عقب نشینی مردم ایران از آرمان هایشان را هدف قرار داده و حتی اذعان می کند که در این مسیر میلیاردها دلار هزینه کرده‌ است.
تمنایی افزود: از این رو رسانه ها و خبرنگاران؛ مهمترین ابزار خنثی کردن توطئه های دشمن بشمار می روند و باید نقش خود را در روشنگری، تبیین و آگاه‌سازی جامعه انجام دهند.

روایتگری صادقانه، ملموس و محسوس وظیفه خبرنگاران در شرایط فعلی است


وی با بیان اینکه اصفهان در عرصه رسانه همواره پیشتاز بوده است؛ افزود: در جلسات شورای اطلاع‌رسانی که به‌طور منظم برگزار و تصمیمات خوبی در آن گرفته می‌شود در خصوص پاسخگو نبودن برخی نهادهای اجرایی تصمیماتی گرفته شده تا این مانع برطرف شود.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه خبرنگاران به انعکاس اخبار مثبت و امید بخش نیز اهتمام داشته باشند، افزود: در دهه نخست محرم تنها در تهران یک ملیون و ۲۵٠ هزار مراسم در سامانه ثبت شده و به‌طور یقین اصفهان نیز از این امر بی‌نصیب نیست که انعکاس این رویدادها وظیفه خبرنگاران و رسانه‌ها است.

به گزارش ایرنا، پس از شهادت محمود صارمی، مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف در سال ۱۳۷۷ و در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی در مزار شریف کشور افغانستان به دست ترورریست‌ها، شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالگرد این رخداد، ۱۷ مرداد ماه را به عنوان روز خبرنگار نامگذاری کرد.

جشن روز خبرنگار؛ به همین مناسبت با حضور استاندار و شماری از مسوولان در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha