۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 85192883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹ هزار دانش آموز کلاس اولی امسال در دزفول راهی مدرسه می‌شوند

دزفول- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به اضافه شدن یکهزار و ۷۰۰ دانش آموزز کلاس اولی به مدارس این شهرستان گفت: درمجموع ۹ هزار دانش آموز کلاس اول در دزفول مهرماه امسال راهی مدرسه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، امیر ظاهرطحان روز سه شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار در سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه این دانش آموزان نیازمند ۶۰ تا ۱۰۰ کلاس درس جدید هستند، افزود: برای جبران کلاس‌های درس موردنیاز تا مهرماه با ورود خیرین، حدود ۱۴ کلاس درس به مدارس دزفول اضافه می‌شود.

وی ادامه داد: برای کمبود فضای آموزشی در کوی زیباشهر یک مدرسه کلنگ زنی شده و یک مدرسه در حال تکمیل است که با اضافه شدن این مدارس وضعیت بهتر خواهد شد.
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: پیش نیاز رسیدن به نقطه مطلوب این است که اداره سوادآموزی همراه آموزش پرورش حرکت کند که این کار در حال انجام است.
وی افزود: مسابقه ایران قوی برای سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در حوزه سوادآموزی برگزار و چهار نفر در کشور انتخاب شدند که سه نفر از آنها اهل بخش چغامیش دزفول بودند.

ظاهرطحان اضافه کرد: سفر زیارتی مشهد مقدس برای تشویق این افراد همراه با خانواده در نظر گرفته شده است.

وی وضعیت آموزش و پرورش دزفول را در استان خوزستان مطلوب دانست و گفت: با وجود آسیب‌های وارد شده از طریق کرونا، مسمومیت‌ها و اغتشاشات به دانش آموزان، نتایج خوبی درخصوص نمرات نهایی در سطح استان حاصل شده که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شوند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: مدرسه شاهد جساس در بین مدارس شاهد کل استان خوزستان موفق به کسب مقام نخست شد و دبیرستان تیزهوشان دزفول در امتحانات کتبی، نهایی و رشد نمره کتبی و نهایی مقام نخست استان را کسب کرد.
وی درخصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز گفت: کرونا، مسمومیت‌ها و اغتشاشات باعث دلزدگی دانش آموزان بازمانده از تحصیل و ترک تحصیل آنها شد.

ظاهر طحان اضافه کرد: حدود ۶۰۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل در دزفول داشتیم که جذب شدند؛ امسال نیز باید تلاش کنیم این افراد به علت شرایط اقتصادی از تحصیل محروم نشوند.
وی ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا از حمایت خبرنگاران قدردانی کرد و گفت: چشم خبرنگاران نسبت به بقیه بیناتر است.

مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: ۸۰ هزار دانش آموز در ۴۰۰ مدرسه و ۲۷۰ فضای آموزشی و تربیتی دزفول مشغول تحصیل هستند که برخی از این مدارس، دونوبته می‌باشند.
وی به وجود چهارهزار و ۶۰۰ فرهنگی شاغل و افزون بر پنج هزار بازنشسته فرهنگی در دزفول اشاره کرد و افزود: با توجه به طرح‌های تشویقی درخصوص ازدواج و فرزندآوری باید افزایش تعداد کلاس اولی‌ها در سال‌های آینده را پیش بینی و برای تامین فضای مورد نیاز برای تحصیل آنها برنامه ریزی کنیم.

ظاهر طحان توسعه فضای آموزشی را ضروری دانست و گفت: یک دبستان ابتدایی دونوبته در منطقه بهاران پیش بینی شده و برای رفع مشکل فضای آموزشی مناطق فرهنگ نو، نگارستان و منازل مسکونی کارون نیز مکاتباتی انجام شده است.

وی عمده ترین مشکل آموزش و پرورش را فضای آموزشی و نیروی انسانی دانست و افزود: تاکنون کمبود نیروی انسانی با نیروهای جهادی شاغلان و نیروهای بازنشسته رفع شده است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول از خبرنگاران خواست کمبودها و مشکلات را مطرح کنند تا نسبت به رفع آنها اقدام شود.
وی افزود: دشمن از کرونا و ورود دانش آموزان در فضای مجازی سوء استفاده کرد و با ایجاد انحراف، به این قشر آسیب زد؛ در حال حاضر نیز به رغم زمان بر بودن این مسائل، آموزش و پرورش پیگیر حل آنها است.

ظاهر طحان درخصوص گرفتن وجه از والدین دانش آموزان نیز گفت: گرفتن پول از والدین دانش آموزان به هر روش ممنوع است و بازرسان آموزش و پرورش به این موضوع رسیدگی می‌کنند.

۱۷ مرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان است که در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام روز خبرنگار ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha