اربعین ظرفیت بزرگ رسانه‌ای برای معرفی شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی است

قصرشیرین- ایرنا- سرپرست فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: کنگره بزرگ اربعین و تردد زائران از مرز رسمی خسروی ظرفیت بزرگی است که خبرنگاران و رسانه‌ها می‌توانند از این فرصت برای معرفی این منطقه و رسیدن مرز خسروی به جایگاه واقعی خود از آن استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ «ایمان مرادی» روز سه‌شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قصرشیرین با گرامیداشت روز خبرنگار و درود به روان پاک شهدا و بزرگداشت سالروز شهادت شهید صارمی خبرنگار ایرنا در افغانستان، افزود: همکاری سازنده خبرنگاران در اطلاع رسانی به مردم در زمینه پیشگیری از وقوع جرم و هشدارهای پلیسی و پیشگیری از وقوع سرقت و جرایم و کلاهبرداری های اینترنتی بسیار مهم است و تبادل یک خبر در فضاهای اطلاع رسانی و آگاهی رساندن به مردم می‌تواند از وقوع یک حادثه جلوگیری کند.

وی اظهار کرد: پلیس همه توان و امکانات خود را در خدمت زائران اربعین قرار داده و آمادگی همه جانبه برای ارائه خدمات به زائران و تامین امنیت آنها را داریم که رصد و مقابله با انواع جرایم مانند سرقت، مواد مخدر و موضوعات قاچاق کالا و انسان و تأمین و حفظ نظم و امنیت، روان‌سازی ترافیک، بحث تعامل با سایر دستگاه‌ها از وظایف پلیس است.

اربعین ظرفیت بزرگ رسانه‌ای برای معرفی شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی است

فرمانده انتظامی قصرشیرین ادامه داد: رسالت بیداری جامعه وظیفه خطیری است که طلایه داران عرصه خبر و اطلاع رسانی پیشگام این عرصه هستند، اطلاع رسانی رکن مهم توسعه و بیداری جامعه است و اصحاب رسانه به خوبی به آرمان خود در برابر ملت و کشور عمل می‌کنند.

در پایان با اهدای لوح از زحمات خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قصرشیرین تجلیل شد.

خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی حماسه آفرینی و ایثار فراوانی داشته اند

به گزارش خبرنگار ایرنا ، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین نیز با تبریک روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران و فعالان عرصه رسانه گفت: جایگاه خبرنگاران جایگاه والایی است است و خبرنگاران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در عرصه های مختلف با بیان رویدادها و انعکاس اخبار و اطلاعات توانسته اند خدمات شایانی ارائه کرده و نقش آفرینی کنند.

سرهنگ پاسدار «معارف الفتی» افزود: خبرنگاران با تاسی به حضرت زینب (س) که باعث ماندگاری حماسه بزرگ عاشورا شد همواره توانسته اند ایثارگری های زیادی را رقم بزنند.

اربعین ظرفیت بزرگ رسانه‌ای برای معرفی شهرستان قصرشیرین و مرز خسروی است

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین ادامه داد: امروز با توجه به جنگ رسانه ای دشمن خبرنگاران وظیفه دارند با بیان واقعیت ها نقشه های دشمن و هجمه های آنان را در تخریب اعتقادات و باورهای جوانان خنثی کنند.

وی ادامه داد: دشمن امروز به دنبال این است به شبهه افکنی بپردازد از این رو خبرنگاران و فعالان فضای مجازی وظیفه دارند با دفاع از آرمان های والای نظام دشمن را بیش از پیش ناکام کنند.

وی خبرنگاری را یک عشق و رسالت مهمی دانست و گفت: هیچ کس نمی تواند تلاش ها و زحمات خبرنگاران را در عرصه اطلاع رسانی آنطور که شایسته است جبران کند.

در پایان با اهدای لوح سپاس از خبرنگاران و فعالان فضای مجازی قصرشیرین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

سال گذشته در مجموع ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین از مرز خسروی تردد کردند که به گفته مسوولان با توجه به توسعه ی زیر ساخت ها و ۲۴ ساعته شدن تردد از این گذرگاه، امسال پیش بینی ها حاکی از سه برابر شدن تردد زائران از این مرز رسمی به عنوان اصلی ترین و قدیمی ترین محل تردد زائران به عتبات عالیات و کربلای معلا است.

خسروی نزدیکترین مسیر زائران ایرانی به کربلای معلی

مرز خسروی در شهرستان مرزی قصرشیرین در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد پایتخت کشور عراق و از این طریق به کشور سوریه و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

مرز رسمی خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانونی مهم برای تردد مسافران و زائران ایرانی و عراقی است.

در این شهرستان ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا درجه سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت از اوایل دهه ۸۰ ساخته شده تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق، یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشند، این مهم با هدف رونق بخشیدن به شهر و بهره مندی مردم قصرشیرین از مزایای تردد زوار صورت می گرفت.

خسروی یکی از مرزهای مهم و با موقعیت راهبردی کشورمان است که این مرز بین المللی قدیمی‌ترین مرز رسمی کشورمان با عراق برای تردد زائران عتبات عالیات است که در گذشته جزئی از راه ابریشم بوده است.

مرز رسمی خسروی - منذریه مسیر اصلی جاده کشورمان به سوی بغداد پایتخت کشور عراق است که این جاده در ادامه به کشور سوریه متصل شده و در نهایت به بندر حلب در ساحل دریای مدیترانه متصل می‌شود.

زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می رسند، همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا عرض ادب می کنند و همین موضوع خسروی را به «مسیر ولایت» ملقب کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha