۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۳۶
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85193002
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه تربت حیدریه: خبرنگاری شغل سخت، زیان‌آور و حساس است

تربت‌ حیدریه - ایرنا - امام جمعه تربت‌حیدریه گفت: خبرنگاری در واقع یک رسالت است و از منظر حرفه ای به دلیل حساسیت ها و ظرافت های آن شغل سخت و زیان‌آور محسوب می شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سیدمحمد معلمی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت‌حیدریه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: خبرنگاران در توسعه و پیشرفت همه جانبه جوامع نقش بسزایی دارند زیرا با اخبار مطالبه گرانه مسوولان را تشویق به برنامه‌های توسعه ای می کنند.

وی اضافه کرد: خبرنگاران از یک سو مشکلات و درخواست‌های مردم را اطلاع رسانی می کنند و از دیگر سو پاسخ‌ مسوولان و خدمات دستگاههای عمومی را تبیین و تنویر می کنند و در این راه سخت چه بسا مورد هجمه و حمله قرار گیرند.

وی نماز جمعه را هم به نوعی تریبون و یک رسانه مطالبه‌گر معرفی کرد و گفت: ولی همین تریبون و رسانه زمانی تاثیرگذاری بیشتری دارد که اخبار آن توسط خبرنگاران برای تمام جامعه اطلاع رسانی می شود وگرنه سخنان امام جمعه محدود به حاضران در چارچوب دیوارهای همان مسجد است.

وی تصریح کرد: خطیب نماز جمعه زمانی می‌تواند صدای خود و مردم را به گوش همگان برساند که دیگر رسانه‌ها در کنار و کمک کارش باشند.

امام جمعه تربت حیدریه با تسلیت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از این رسانه برای آنچه که پوشش مناسب خطبه های نماز این شهرستان نامید تقدیر کرد و گفت: پوشش بهنگام و دقیق خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه تاثیرگذاری این تریبون بویژه در موضوع بیان مسائل و مشکلات عمومی و مردمی را بیشتر کرده است.

معلمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجالس خبرگان و شورای اسلامی که قرار است اسفند امسال برگزار شود از جناح های سیاسی خواست تا ضمن کنار گذاشتن اختلافات جناحی و سلیقه‌ای، زمینه مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازند.

وی نقش خبرنگاران و رسانه های ارتباط جمعی را در این موضوع بسیار حساس و مهم عنوان کرد.

تربت حیدریه از شهرهای مهم و بزرگ خراسان رضوی است.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان نخستین آژانس خبری ایران با نزدیک به ۹۰ سال قدمت در خراسان رضوی علاوه بر مرکز مشهد در شهرستانهای تربت حیدریه، سبزوار و گناباد نیز دارای دفتر نمایندگی است.

شهید محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا سال ۱۳۷۷ حین انجام کار حرفه ای به دست گروهک طالبان در کنار دیگر دیپلمات های ایرانی در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالروز شهادت محمود صارمی ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این شهید و سایر خبرنگاران و اهل قلم "روز خبرنگار" نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha