۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85193008
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل کمبود آب روستای تبادکان شهرستان مشهد برطرف شد

مشهد- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مشکل کمبود آب روستای "تبادکان" در شهرستان مشهد با اجرای طرحهای خاص و صرف بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه برطرف شد.

حسین اسماعیلیان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شرکت با هدف رفع مشکلات منابع تامین آب روستای تبادکان، پنج کیلومتر و ۴۰۰ متر خط انتقال آب از محل چاه روستای "جغری" اجرا کرد.

وی اضافه کرد: این خط انتقال از طریق اجرای ۲ هزار و ۸۰۰ متر لوله ۱۵۰میلیمتری چدن، هزار و ۷۰۰ متر لوله ۱۶۰ میلیمتری پلی اتیلن و ساخت هشت باب حوضچه شیرآلات اجرا شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با اجرای این عملیات مشکل کمبود آب روستای تبادکان با هزار و ۵۰۰ خانوار برطرف و اهالی از آب شرب سالم و بهداشتی به صورت پایدار برخوردار شدند.

"تبادکان" نام روستایی واقع در دهستان "کنه‌بیست" بخش مرکزی شهرستان مشهد است که به محدوده‌ای چهار هزار کیلومترمربعی واقع در شمال این شهرستان نیز اطلاق می‌شود.

تبادکان یک منطقه موزاییکی از نظر انواع گویشها، درآمد خانوار، مذهب و متنوع از نظر جمعیتی با بافت متراکم، بخشی از حاشیه شهر کلانشهر مشهد است.

بخش مرکزی مشهد شامل ۲۲۰ روستا با افزون بر ۳۰۰ هزار نفر جمعیت شامل ۶ دهستان "تبادکان، توس، کارده، میان‌ولایت، کنه‌بیست و درزآب" است.

۱۲۸ روستا از این تعداد شامل برخی از روستاهای دهستان کنه‌بیست، در حریم کلانشهر مشهد قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha