۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85193017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ فاقد مجوز حمل در شرق گیلان توقیف شد

رشت - ایرنا - فرمانده انتظامی رودسر از توقیف یک خودرو نیسان حامل یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ فاقد مجوز حمل و بهداشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روز سه‌شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ سیدجلال‌الدین جوانمردی اظهار کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی چابکسر حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور خروجی استان به یک دستگاه خودرو وانت نیسان مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند که در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مرغ فاقد مجوز حمل و بهداشت کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رودسر با اشاره به تحویل مرغ‌ها به اداره دامپزشکی و معرفی راننده ۲۸ ساله با تشکیل پرونده به مرجع قضایی، تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی در پایان با اعلام اینکه برای حفاظت از بهداشت غذایی، پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر و همچنین جلوگیری از قاچاق دام و طیور، حمل این قبیل محموله‌ها باید با مجوز مراجع مربوطه انجام شود از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

توقیف یک دستگاه تریلی ولوو قاچاق در شهرستان رودبار

همچنین در خبری دیگر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار عزیزالله ملکی فرمانده انتظامی گیلان اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی مستقر در ایست و بازرسی رودبار حین کنترل وسایل نقلیه عبوری در محور مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه تریلی ولوو با پلاک گذر موقت که از مسیر جنوب به شمال در حرکت بود، مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه پس از بررسی های صورت گرفته مشخص شد، خودرو مورد نظر فاقد هرگونه مدارک و قاچاق است، افزود: کارشناسان ارزش تقریبی این تریلی را ۲۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: در این خصوص متهم ۴۸ ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شد.

سردار ملکی در پایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که پدیده قاچاق یکی از مهمترین عوامل ایجاد مشکلات اقتصادی محسوب می‌شود، پلیس با افرادی که بخواهند با واردات اینگونه کالا به اقتصاد کشور ضربه وارد کنند در چهار چوب قانون برخورد خواهد کرد.

لو رفتن فعالیت یک شرکت هرمی در رودسر

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان نیز از شناسایی یک شرکت هرمی و دستگیری هشت نفر از اعضای آن در شهرستان رودسر خبر داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ علیرضا حدادی با اشاره به اینکه خوش‌باوری و عدم اطلاع افراد از جوانب و پیامدهای عضویت در شرکت‌های هرمی، ایجاد امید کاذب پولدار شدن و سطحی‌ نگری از مهمترین علل فعالیت در این شبکه‌ها است، اظهار کرد: فعالیت در قالب شرکت‌های هرمی مانع رشد و شکوفایی اقتصادی شده و ریشه و انگیزه تولید را از بین می‌برد.

وی در ادامه به اجرای طرح عملیاتی شناسایی و پلمب دفاتر هرمی و شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای غیرمجاز به صورت متمرکز در سطح استان اشاره کرد و گفت: در این راستا با اقدامات پلیسی صورت گرفته محل فعالیت یک شرکت هرمی داخل منزلی ویلایی در منطقه واجارگاه شهرستان رودسر شناسایی شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از اعزام پلیس به محل مورد نظر و دستگیری هشت نفر از اعضای آن خبر داد و با اعلام اینکه از این مکان ۶۵ جلد کتاب و جزوه آموزشی در این خصوص کشف شد، افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

این مقام انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: با وجود هشدارهای مستمر پلیس و تلاش برای آشکارسازی ماهیت مجرمانه اینگونه شرکت‌ها، هنوز شاهد فریب افرادی هستیم که دارایی خود را در شرکت‌های هرمی نابود می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha