مشکل کدورت آب مراغه رفع می‌شود

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85193024
مشکل کدورت آب مراغه رفع می‌شود

تبریز - ایرنا - مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: مشکل کدورت آب مراغه با بهره برداری از مخزن زلال ساز پنج هزار مترمکعبی این شهر برطرف خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمد خانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح مخزن زلال‌ساز تصفیه‌خانه آب مراغه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اجرا است.

وی ادامه داد: این طرح در راستای افزایش ظرفیت و کیفیت آب شرب و توسعه و تجهیز تصفیه خانه آب مراغه که بیش از ۲۰ سال قدمت دارد طراحی شده و در حال اجراست.
خانی گفت: با توجه به ورود سیلاب های فصلی در پی بارش های شدید در برخی از فصول سال که منجر به افزایش کدورت آب از پشت سد علویان به تصفیه خانه آب و تاثیر در عملکرد و کارایی تصفیه خانه می شود، بهره برداری از این مخزن برای شهرستان مراغه ضروری است.

وی به مشخصات فنی این پروژه نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه با حجم خاکبرداری به مقدار بیش از ۱۵ هزار متر مکعب و حجم بتن ریزی به میزان۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب و آرماتور بندی و اجرای ۲۰۰ متر لوله ۶۰۰ میلی متر با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی و تنش شرکت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: با احداث و تکمیل مدول دوم تصفیه خانه با ظرفیت ۹۰۰ لیتر بر ثانیه، مشکل کدورت آب رفع خواهد شد.
خانی اعلام کرد: بهره برداری از این پروژه تا پایان سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است و با تحقق آن، شاهد افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه آب مراغه خواهیم بود.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha