۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85193025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار ویژه تربت‌حیدریه: تبیین و تمیز حق از باطل ذات کار خبرنگار است

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت‌حیدریه گفت: تبیین و تمیز حق از باطل و سره از ناسره ذات کار خبرنگار و رسانه‌ است و آزادی بیان از همینجا شروع می شود.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی تربت‌حیدریه به مناسبت ۱۷ مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار افزود: ظرافت و حساسیت کار رسانه نیز ناشی از همین موضوع است که خبرنگار برای تنویر افکار عمومی و تبیین حقایق کار سخت و دشواری دارد.

وی همچنین گفت: اما در آن سوی مرزها شاهدیم که رسانه های نظام سلطه در راستای وارونه جلوه دادن حقایق از انجام هر کاری ابا ندارند و برنامه‌های مختلفی را به کار گرفته اند.
معاون استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: سخت و زیان‌آور بودن شغل خبرنگاران زمانی بیشتر نمود دارد که یک خبرنگار در داخل کشور با مشکلات و موانع زیادی روبروست و در دیگر سو با حملات رسانه‌ای دشمن که افکار عمومی جامعه را هدف گرفته ؛ مواجهه و تقابل دارد.
کی‌پور در بخش دیگری از سخنانش شهرستان تربت‌حیدریه را به عنوان "سرزمین فرصت‌ها" معرفی کرد و گفت: رسانه های ارتباط جمعی برای معرفی ظرفیت های این منطقه از خراسان رضوی رسالت سنگینی بر عهده دارند.

وی افزود: در دوره مدیریت کنونی شهرستان ادارات ذیربط و بطور مشخص اداره صنعت، معدن و تجارت ماموریت یافته اند با احصای ظرفیت های جدید و امکان سنجی اقدامات اجرایی زمینه تدوین اطلس تربت حیدریه را مطابق نیازهای روز جامعه فراهم کنند.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: تربت حیدریه از دیرباز در عرصه های گردشگری، کشاورزی و تجارت مزیت های بی بدیلی داشته است اما در شرایط کنونی کشور و منطقه نیازمند راهبردهای جدید اقتصادی است که از جمله آن می توان به صنایع دستی بویژه در حوزه عقیق و ابریشم اشاره کرد.
کی پور گفت: برای تحقق این مهم و جذب فرصت های جدید سرمایه گذاری و شکوفایی اقتصاد و توسعه تربت حیدریه نیازمند تشریک مساعی اصحاب رسانه و کمک خبرنگاران در همه زمینه ها هستیم.

تربت حیدریه به فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد در کرویدور ارتباطی شرق کشور دارای موقعیت راهبردی است.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان نخستین آژانس خبری ایران با نزدیک به ۹۰ سال قدمت در خراسان رضوی علاوه بر مرکز مشهد در شهرستانهای تربت حیدریه، سبزوار و گناباد نیز دارای دفتر نمایندگی است.

شهید محمود صارمی خبرنگار فقید ایرنا سال ۱۳۷۷ حین انجام کار حرفه ای به دست گروهک طالبان در کنار دیگر دیپلمات های ایرانی در مزار شریف افغانستان به شهادت رسید.

شورای فرهنگ عمومی کشور در نخستین سالروز شهادت محمود صارمی ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این شهید و سایر خبرنگاران و اهل قلم "روز خبرنگار" نامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha