خبرنگاران در افزودن علاقه‌مندی مردم برای کتابخوانی کمک کنند

قم- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: خبرنگاران با خلاقیت در انعکس اخبار حوزه کتاب برای افزایش علاقمندی مردم به کتابخوانی کمک کنند.

مهدی توکلیان روز سه‌شنبه به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم ابراز داشت: خبرنگار خلاق می‌تواند در افزایش خوانش کتاب موثر باشد و در ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی نیز نقش خود را ایفا کند.

وی بیان کرد: خبرنگاران در ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین اقشار مختلف مردم نقش زیادی دارند و باید توجه داشت که اکنون تعریف رسانه در فضای حاضر با سال های گذشته تفاوت کرده‌است و در فضای مجازی هر یک از مردم می‌توانند یک رسانه باشند.

وی ابراز داشت: رسانه‌های پرمخاطب در کشور باید با استفاده از تکنولوژی و شیوه‌های جدید در اطلاع رسانی فعالیت‌های فرهنگی از جمله ترویج کتابخوانی نقش موثر خود را ایفا کنند و تاثیر بیشتری نسبت به رسانه های غیر رسمی موجود در فضای مجازی داشته باشند.

نوکلیان گفت: محصولات خبری چند رسانه‌ای مخاطبان خاص خود را دارند و می‌توانند توجه مخاطب به موضوع‌های مختلف را جلب کنند از این رو خبرگزاری ها باید در امور چندرسانه ای پیشتاز باشند.

وی ادامه داد: استفاده از تکنولوژی و شیوه‌های نوین روزنامه نگاری باید دست به دست هم دهد تا بتوان مخاطبان را به سمت رسانه های کشور جلب کرد.

وی گفت: تاثیرگذاری اخبار خبرگزاری ایرنا به واسطه آن که خبرگزاری رسمی کشور است بسیار زیادتر از بقیه رسانه ها می باشد و این خبرگزاری منبع بسیار مهمی برای دیگر رسانه ها و فضای مجازی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha