۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۹
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85193145
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری خوزستان: سند رسمی ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی وقفی استان صادر شد

اهواز- ایرنا- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: سند رسمی ثبتی برای ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی وقفی خوزستان بعد از ۹۱ سال صادر شد.

به گزارش ایرنا علی دهقانی روز سه‌شنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی در اهواز ضمن گرامیداشت روز خبرنگار بیان کرد: این اسناد در شهرستان‌های اهواز، هندیجان، رامهرمز و امیدیه شامل ۱۰۸ پلاک وقفی تعیین تکلیف و برای این اراضی به نام اداره اوقاف استان، سند صادر شد.

دهقانی گفت: ۶۰ هکتار زمین مربوط به ۱۴ بقعه متبرکه حدنگاری شد و بیش از یک هزار برگ سند تک برگ مالکیت برای مساجد و بقاع متبرکه خوزستان به‌نام این اداره کل صادر شده است.

وی اظهار کرد: طرح کاداستر در ۲ حوزه اراضی ملی و کشاورزی در استان به‌صورت ویژه در دستور کار است و با پیگیری‌های صورت گرفته و اقدامات انجام شده در حوزه اراضی ملی، قریب ١٠٠ درصد از این اراضی حدنگاری و سند رسمی مالکیت صادر شده است، همچنین حدود ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی که معادل ۵۰ درصد کل این اراضی است، منتهی به صدور سند مالکیت شده است.

رییس کل دادگستری استان خوزستان همچنین در بخش دیگری از این نشست به رسالت با اهمیت جامعه رسانه ای اشاره کرد و گفت: خبرنگاران با توجه به رسالتی که دارند می توانند در کاهش هنجارهای اجتماعی و همچنین پیشگیری از وقوع جرم و برخی ترک فعل ها نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

دهقان همچین یادآورشد: دستگاه قضایی و مجموعه های رسانه ای از جمله خبرگزاری جمهوری اسلامی می توانند در حوزه تبیین قوانین و ارتقاء سطح آگاهی جامعه همکاری و تعامل داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha