حدود ۷۰۰ دانشجوی بین‌الملل در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تحصیل می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیر امور بین‌الملل و رییس پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: حدود ۷۰۰ دانشجوی بین‌الملل اکنون در این دانشگاه مشعول به تحصیل هستند که سعی می‌کنیم امسال برحسب مجوز وزارتخانه این تعداد را افزایش دهیم و سقف خود را پرکنیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر «یحیی پاسدار» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۱۲ درصد رتبه اول در نسبت جذب دانشجویان خارجی به ایرانی را در بین دانشگاه‌های کشور دارد.

وی اظهار داشت: در رتبه بندی شانگ‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ هستیم. در رتبه‌بندی تایمز از بین کشور رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ در دنیا و در آسیا رتبه ۱۱۶ و در کشور بین ۱۰ دانشگاه برتر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار داریم.

مدیر امور بین‌الملل و رییس پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، با بیان اینکه از هفت کشور عراق، پاکستان، نروژ، سومالی، بحرین، فیلیپین و هند پذیرش دانشجو داریم که امیدواریم تعداد این کشورها در آینده توسعه پیدا کند تا وقتی دانشجویان به کشورهای خود می‌گردند بتوانند تبلیغ خوبی برای دانشگاه باشند.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ۳۰ رشته و پنج مقطع دانشجو می‌پذیرد، گفت: دانشگاه از نظر ارایه خدمات بالینی به دلیل وجود بحران‌های مختلفی چون جنگ، سیل و زلزله تجربه خوبی را کسب کرده و این تجربیات را به دانشجویان منتقل می‌کند.

پاسدار افزود: با ۱۳ دانشگاه دنیا تفاهم نامه داریم. روابطی با کشورهای همسایه برقرار کرده ایم و در گذشته دانشگاه مورد تایید بغداد نبودیم که در هفته گذشته وارد لیست دانشگاه‌های مورد تایید بغداد قرار گرفتیم.

وی یادآور شد: بیشتر دانشجویان کشور عراق از بخش اقلیم کردستان هستند که هم اکنون دانشگاه می‌تواند از بخش عرب نشین عراق نیز دانشجو پدیرش کنیم و اکنون مدرک دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در کل کشور عراق مورد تایید قرار گرفته است.

مدیر امور بین‌الملل و رییس پردیس خودگردان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: با دانشگاه تهران تفاهم نامه‌ای برای آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌الملل امضا کرده ایم. طبق آیین‌نامه این دانشجویان در یکی دو سال اول باید بتوانند به زبان فارسی با بیماران ارتباط بگیرند.

وی افزود: در نشست‌های بین المللی و نمایشگاه های خارجی که در کشورهای همسایه برگزار می‌شود فعالیت داریم و سعی می‌کنیم امکانات و ظرفیت‌های خود را در این نمایشگاه‌ها نشان دهیم و در جذب دانشجویان خارجی و توریسم درمانی نقش ایفا کنیم.

پاسدار عنوان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پتانسیل خوبی در زمینه توریسم درمانی و ظرفیت‌های خوبی برای بستری درمان و جراحی ایجاد کرده که امیدواریم بتوانیم این ظرفیت را به خوبی معرفی کنیم.

وی افزود: دانشجویان بین الملل مهمان ما هستند سعی در فراهم کردن امکانات قابل قبول رفاهی برای آنها کرده ایم و هرچه این دانشجویان با رضایت بیشتری کرمانشاه را ترک کند می‌توانند به عنوان سفیر ایران مبلغ اهداف و پتانسیل‌های دانشگاه باشند.

پاسدار گفت: براساس مصوبه وزارت بهداشت دانشگاه‌ها بین سه تا ۶ هزار هزار دلار باتوجه به سطح دانشگاه می‌توانند از دانشجویان بین الملل شهریه اخذ کنند. به طور مثال در مقطع دکترای عمومی چهار هزار و ۳۸۰ تا چهار هزار و ۴۰۰ دلار دانشجویان بین الملل برای تحصیل در یک سال پرداخت می‌کنند.

علوم پزشکی کرمانشاهی دانشگاهی با قدمت ۵۲ ساله
به گزارش ایرنا،
دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت.

این دانشگاه اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان‌ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقروکلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۶۱۲ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha