دادستان مرکز چهارمحال و بختیاری:اطلاع‌رسانی به هنگام در همه عرصه‌ها ضروری است

شهرکرد -ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: اطلاع‌رسانی به‌هنگام در عصر حاضر در همه عرصه‌ها به خصوص در مورد مسائل و اتفاقات مهم در حوزه قضایی امری ضروری است.

به گزارش ایرنل، سید نصرالدین صالحی به مناسبت ۱۷ مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا، با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) مرکز شهرکرد با تبریک روز خبرنگار افزود: در این برهه از زمان که انصافا بحث خبرنگاری و انعکاس اخبار در دنیا بسیار اثر گذار شده است، از رسانه‌های داخلی و خبرنگاران به خصوص خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری نظام توقع ویژه برای اطلاع رسانی اخبار وجود دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش خبرنگاران کشور در رقابت با خبرگزاری‌های بزرگ دنیا گفت: خبرنگاران با وضعیت و امکانات موجود که نیاز به ارتقاء بیشتر دارد، به خوبی در امرز اطلاع‌رسانی و تنویر افکار عمومی فعالیت خوبی دارند.

صالحی افزود: از خبرنگاران این مرکز توقع داریم که پرتلاش‌تر و با روحیه و انگیزه بالاتر در راستای بیانات مقام معظم رهبری تلاش کنند.

وی با اشاره فرمایش مقام معظم معظم رهبری که فرمودند، برای مطبوعات سه وظیفه نقد و نظارت، اطلاع‌رسانی صادقانه و شفاف و طرح و تبادل نظر مهم است، گفت: وظایف خبرنگاران علاوه بر این سه وظیفه مهم، قابلیت بسط، توسعه و تبادل نظر بیشتر دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز چهارمحال و بختیاری گفت: نقدهای منصفانه برای مسوولان کارساز است و خبرنگاران وظیفه نظارت بر فعالیت مسوولان و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های آنها را دارند و اخبار صحیح و به موقع و به هنگام از سوی خبرنگاران به مردم انعکاس داده شود.

وی به اطلاع‌رسانی شفاف و صادقانه از سوی خبرنگاران تاکید کرد و گفت: با اطلاع‌رسانی سریع، شفاف و صادقانه دست خبرگزاری‌ها و سایت‌های بیگانه برای اطلاع‌رسانی نادرست را خواهیم بست.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای قضایی کشور در هفته قوه قضاییه، گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان خبرگزاری نظام و حاکمیت کارهای بزرگ این قوه را انعکاس دهد.

صالحی به استفاده از ظرفیت‌های جدید از جمله فضای مجازی برای اطلاع‌رسانی سریع و دقیق تاکید کرد و گفت: بسترهای اجتماعی جدید با اخبار صحیح و درست خبرگزاری‌ها اشباع شود.

بازپرس ویژه جرایم یارانه‌ای چهارمحال و بختیاری، نیز با اشاره به اینکه فضای مجازی در بین جوانان و آحاد مختلف مردم گسترش پیدا کرده است،گفت: خبرگزاری‌ها و رسانه‌های استان به شکل امروز فعال شوند.

فاضلی افزود: اطلاع‌رسانی و افزایش تعامل بین دستگاه قضایی با خبرگزای‌ها نیازمند است بهتر شود تا در جهت امیدآفرینی و انتشار اخبار صحیح از این تعامل استفاده شود.

وی گفت:در صحنه بودن خبرنگاران، باعث می‌شود که کانال‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌های که قصد سوء استفاده دارند، به هدف خود نرسند.

به گزارش ایرنا، ۱۷ مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار ایرنا در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha