پیش‌ثبت‌نام ۷۳ داوطلب نمایندگی مجلس در استان سمنان نهایی شد

سمنان - ایرنا - معاون سیاسی و امنیتی استاندار و رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: ۷۳ داوطلب مرد و زن در این استان پیش ثبت‌نام خود را تا ظهر امروز (سه‌شنبه) برای داوطلبی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نهایی کردند.

احمد ریواده شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیش‌ثبت‌نام دواطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی به طور اینترنتی و غیر حضوری است.

پیش‌ثبت‌نام ۷۳ داوطلب نمایندگی مجلس در استان سمنان نهایی شد

وی با اشاره به اینکه ۱۶ تا ۲۲ مرداد ماه مهلت پیش‌ثبت‌نام برای داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی است، افزود: هشت نفر از پیش‌ثبت‌نام کنندگان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی خانم و ۶۵ نفر مرد هستند.

رییس ستاد انتخابات استان سمنان گفت: طبق آمار، ۱۱ درصد ثبت‌نام کنندگان برای کرسی بهارستان خانم و ۸۹ درصد آقا هستند.

وی یادآور شد: ثبت‌نام کنندگان متقاضی داوطلبی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی از استان سمنان بر اساس مدرک تحصیلی هشت نفر لیسانس و زیر لیسانس، ۵۱ نفر فوق لیسانس، ۱۲ نفر دکتری و ۲ نفر حوزوی هستند.

ریواده تصریح کرد: ثبت متقاضیان بر حسب حوزه انتخابیه سمنان، مهدی شهر و سرخه ۲۴ نفر، برای شاهرود و میامی ۱۹ نفر، برای دامغان ۱۷ نفر و برای گرمسار و آرادان ۱۳ نفر است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار سمنان با بیان اینکه ثبت نام تا ۶ روزه آینده همچنان ادامه دارد، گفت: متقاضیان می‌توانند تا ۲۲ مرداد با مراجعه به تارنمای وزارت کشور برای پیش ثبت نام اقدام کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت کشور، انتخابات ششمین مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به صورت همزمان روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار خواهد شد.

استان سمنان چهار حوزه انتخابیه و کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha