۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۳
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85193394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

الحوثی: اقدام نظامی، عملی علیه اراده ملت نیجر است

۱۷ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۵۳
کد خبر: 85193394
الحوثی: اقدام نظامی، عملی علیه اراده ملت نیجر است

تهران- ایرنا- عضو شورای عالی سیاسی یمن در سخنانی درباره تحولات اخیر در کشور نیجر و تهدید این کشور به اقدام نظامی از سوی فرانسه تاکید کرد که هرگونه اقدام نظامی علیه نیجر، برخلاف اراده ملت این کشور است و باید محکوم شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شبکه خبری المیادین، محمدعلی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن و از رهبران جنبش انصارالله درباره تحولات کشور نیجر اظهار داشت: در رابطه با تحولات نیجر و پیش از آن در بورکینافاسو، مالی و گینه، موفقیت آن انقلاب‌های آزادی‌بخش ملی را در مقابل فرانسه و هژمونی غرب را شاهد بوده‌ایم.

وی گفت: هرگونه اقدام نظامی که فرانسه در نیجر به دنبال آن بوده، گامی بی پروا علیه اراده آزادیبخش مردم در غرب آفریقا و در واقع در کل آفریقا است.

الحوثی ادامه داد: ما از جامعه آزاد می‌خواهیم که هرگونه اقدام نظامی علیه کشورهای آفریقایی را محکوم کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که روسای ستاد ارتش کشورهای عضو جامعه اقتصادی کشورهای غرب آفریقا «اکوواس» توافق کردند که نیرویی متشکل از ۲۵ هزار نظامی را برای ورود به نیجر تشکیل دهند.

پیشتر نیز فرانسه تهدید به مداخله نظامی در نیجر کرده بود.

نیروهای گارد ریاست جمهوری نیجر چهارم مردادماه جاری «محمد بازوم» رئیس جمهور این کشور را در داخل کاخ ریاست جمهوری در بازداشت قرار دادند و سپس او را از مقامش برکنار کردند.

نظامیان نیجر در تلویزیون دولتی این کشور پس از برکناری بازوم از بسته شدن مرزها و برقراری منع آمد و شد خبر دادند.

کودتاچیان نیجر ششم مرداد ماه ژنرال عبدالرحمن چیانی را به عنوان رئیس شورای انتقالی این کشور منصوب کردند.

محمد بازوم در سال ۲۰۲۱ به عنوان رئیس جمهور نیجر انتخاب شد و یکی از مهمترین هم پیمان‌های فرانسه و غرب در منطقه ساحل آفریقا بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha