وزیر دفاع عراق با همتای آمریکایی خود دیدار کرد

تهران - ایرنا- وزیر دفاع عراق با همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار و درباره مسائل نظامی و امنیتی مشترک بحث و گفت وگو کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری عراقی (واع)، «ثابت العباسی » وزیر دفاع عراق که در صدر هیاتی بلندپایه در واشنگتن به سرمی برد، با «لوین آستین» همتای آمریکایی خود در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) درباره حضور به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی در عراق و همکاری امنیتی دوجانبه بین بغداد و واشنگتن و همچنین تبادل داده های اطلاعاتی بین دوطرف درباره آنچه مبارزه با داعش خوانده شد، بحث و گفت وگو کرد.

العباسی هم اکنون در صدر هیاتی بلندپایه متشکل از رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم، رئیس ستاد مشترک ارتش، معاون فرمانده عملیات مشترک و تعدادی از مشاوران و افسران نظامی در چارچوب گفت وگوی امنیتی مشترک بین بغداد و واشنگتن در آمریکا به سر می برد.

برپایه این گزارش، در دیدار العباسی و آستین همچنین تبادل تجربیات و تمرین های مشترک بین دو کشور بررسی شد.

آستین در این دیدار بر آنچه «شراکت راهبردی بین ایالات متحده و عراق» خواند، تاکید کرد.

او همچنین بر آنچه آن را به زعم خود "تعهد ایالات متحده به عراقی امن، باثبات و مستقل" خواند، تاکید کرد و «از پیشرفت گسترده نیروهای امنیتی عراقی در برنامه شکست دادن دائمی داعش» تقدیر کرد و در عین حال برای توجیه ادامه حضور اشغالگرانه آمریکا در منطقه به بهانه مبارزه با تروریسم گفت که «باندهای تروریستی همچنان تهدیدی به شمار می روند.»

آستین همچنین بر آنچه «تعهد ایالات متحده به ادامه آموزش، ارائه مشاوره، کمک و تبادل اطلاعاتی با نیروهای امنیتی عراق بنا به دعوت دولت عراق» خواند، تاکید کرد و از «تعهد عراق به کاهش تعداد عناصر داعشی بازداشت شده و آواره در شمال شرق سوریه» تقدیر کرد.

این تقدیر در حالی است که سیاستمداران و کارشناسان عراقی تاکنون بارها نسبت به بازگرداندن خانواده های عناصر داعشی و تندورها از اردوگاه الهول در شمال شرقی سوریه به عراق و پیامدهای خطرناک ناشی از آن بر امنیت این کشور ابراز نگرانی کرده اند.

اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه محل نگهداری خانواده های داعشی و عناصر تندرو در کنار شماری از آوارگان سوری و عراقی است.

این درحالی است که آستین در دیدار با هیات عراقی به ریاست وزیر دفاع این کشور در واشنگتن عناصر تندرو و خانواده های داعشی عراقی را «شهروندان عراقی» توصیف کرد و از این هیات خواست تا «به بازگردادن شهروندان عراقی مقیم شمال شرق سوریه و بازپروری و اذعام آنها درجامعه عراق» ادامه دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha