۱۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبر: 85193622
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ حلقه چاه کشاورزی به شبکه آب‌شرب باخرز خراسان رضوی متصل شد

مشهد-ایرنا- فرماندار باخرز گفت: ۱۵ حلقه چاه کشاورزی برای تامین کسری منابع آب شرب این شهرستان خراسان رضوی به شبکه آب شرب متصل شد.

عباس حسن‌نژاد روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح آب چاههای شهرستان باخرز طی تابستان امسال به شدت افت کرد و تامین آب شرب این شهرستان با کمبود جدی مواجه شد، لذا با همکاری کشاورزان منطقه این تعداد چاه کشاورزی به شبکه آب شرب شهرستان متصل گردید.

وی بیان کرد: البته مقرر شد آب زراعی آن دسته از کشاورزانی که آب چاهشان به بخش شرب اختصاص یافته با همیاری چاههای کشاورزی مجاور تامین شود.

به گفته وی، این شرایط کمبود آب، کشاورزی در شهرستان را با مشکل مواجه خواهد کرد.

فرماندار باخرز گفت: سه حلقه چاه جدید توسط اداره آب و فاضلاب شهرستان برای مقابله با کم آبی امسال حفر و به شبکه شرب متصل شده و از قبل نیز حدود چهار حلقه چاه فعال است، هم اکنون می توان گفت آب شرب شهرستان باخرز از طریق ۲۲ حلقه چاه تامین می شود.

حسن نژاد ادامه داد: شهرستان باخرز از نظر تامین آب شرب در وضعیت قرمز قرار دارد، با وجود تامین منابع جدید، هم اکنون ورودی آب به مخازن شهرستان ۳۰ لیتر بر ثانیه است، ولی مصرف آب ۳۵ لیتر بر ثانیه می باشد لذا مجبور شدیم شبها فشار آب را تعدیل کنیم.

وی گفت: با تعدیل فشار آب در باخرز، اکنون شبها طبقات دوم به بالا آب ندارند و یا با کم فشاری مواجه هستند، با این اقدام منابع آب شهری را برای فردا پر می کنیم.

شهرستان ۵۳ هزار نفری باخرز با ۲ شهر باخرز و قلعه نو علیا و ۵۲ روستا در فاصله ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha